İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
SOS432 Etnisite, Kimlik ve Birlikte Yaşama 4 Bahar 8 3+0+0 4 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatı, tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN C BLOK-231 [email protected] 7611
Dersin İçeriği
Ders, etnisite, etnik grup ve etnik kimlik, ırk kavramları arasındaki bağı ve farklılıkları, etnik ayrışma ve etnik ilişki döngüleri, etnik farklılıkların toplumsal pozisyonu, algısı hakkında sosyolojik kuramları kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere etnisite, ırk ve etnik çatışma üzerine geliştirilen sosyoloji kuramlarını öğretmektir. Böylelikle öğrencilere günümüz toplumlarında sıkça gündem konusu olan etnik çatışma odaklı konuları anlayarak analiz edebilmelerini sağlamak; etnik ve ırk temelli farklılıkların toplumsal pozisyonun nasıl oluştuğunu, etnik çatışma ya da ayrışmanın nedenlerini, farklı etnik gruplar arasındaki ilişkinin doğası hakkında sosyolojik bakış açısı kazanmalarını sağlamak hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse giriş, kapsamı ve gereklilikleri konusunda öğrencilerin bilgilendirilmesi
2 Etnik Sosyoloji: Tanımlar ve Metodoloji
3 NeoMarksizm: Kapitalizm, sınıf ve kültür
4 Teorik Yaklaşımlar: Klasik Etnisite kuramı ve yaklaşımları
5 İşlevselcilik: Etnisite, modernleşme toplumsal entegrasyon
6 Sembolik etkileşimcilik: Etnik Kimliğin toplumsal İnşası
7 Ara sınav
8 Sosyobioloji: Etnik gruplar ve ırk
9 Rasyonel tercih kuramı: Bireysel kazanım olarak etnik grup üyeliği
10 Seçkin elit kuramı: bireysel kazanım olarak etnisite
11 NeoWeberci Kuram: Toplumsal statü olarak etnik kimlik
12 Temelci yaklaşımların reddi: Etnik kimliği çözümleme
13 Türkiye deneyimleri üzerine tartışma
14 Türkiye deneyimleri üzerine tartışma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar İnsan Davranışının Kültürel Temelleri, P.K. Bock, İmge Kitapevi, Ankara, 2001
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0