Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS412 | Modernizm Postmodernizm Tartışmaları | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Geç Orta çağ Avrupa Toplum Yapısı, Rönesans, Reformasyon, Aydınlanma, Sanayi Devrimi, Siyasal Devrimler, Bilimsel Düşüncenin Gelişimi, Doğa Yasası, Toplum Sözleşmesi, Demokrasi, Sivil Toplum, Sosyal Devlet, Milliyetçilik, Ulus Devlet Ve Uluslaşma Bağlamında Avrupa, Osmanlı-Türk Sosyal Ve Siyasal Yapısı, Batı'da Ve Türkiye'de Modernleşme Hareketleri, Post-Modernizm Ve Çoklu Modernlikler Bağlamında Sosyolojik Düşüncenin Doğuşu, Gelişimi Ve Eleştirisi.
Dersin Amacı
Modern- postmodern, modernite-postmodernite, kolonyalizm post-kolonyalizm, oryantalizm, çokkültürcülük kavramları, Batı ve Doğu bilgisinin özellikleri, modernite ve post-modernite sürecine ilişkin teoriler hakkında bilgi vermek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Postmodernizm ve modernizmin genel tanımları ve ilişkisi. |
2 | Postmodernizmin tarihsel ve siyasal ortaya çıkış şartları |
3 | Aydınlanma düşüncesi ve postmodern yaklasimlarin modern düsüncedeki kökleri. |
4 | Postyapısalcı düşüncenin postmodern düşünceyle ilişkisi. |
5 | Akil ve özneciligin elestirisi |
6 | Kuram, anlati ve doğruluk |
7 | Postmodern dil |
8 | Ara sınav |
9 | Temelcilik/anti-temelcilik |
10 | Nedensellik/keyfilik |
11 | Yapıbozumculuk |
12 | Öznelerarasılık |
13 | Modernligin genişlemesi veya yeni bir asama olarak postmodernizm tartışmaları. |
14 | Postmodernizmin sosyolojide sonuçları ve postmodern bir sosyolojinin olanakları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akay, Ali Postmodernizm, L& M Yayınları, İstanbul, 2005. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |