İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
SOS402 Bitirme Tezi 4 Bahar 8 2+4+0 4 8
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Araştırma, analiz-sentez ve değerlendirme,
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM C-133 [email protected] 7648 Perşembe
10:00-11:30 ve 13:00-14:30
Dersin İçeriği
Sosyolojinin ilgi alanı içerisinde yer alan ve bilimsel metodoloji kapsamında incelenebilecek olan her türlü sosyal çalışma konusu,
Dersin Amacı
Toplumsal sorun ve konuların araştırılması ile ilgili bitirme projesinin yapılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 4
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde, proje geliştirmede etkili kullanabilme. 4
P3 Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. 4
P4 Yabancı dil, bilgisayar ve programları kullanabilme yetkinliği ile temel becerileri edinmek. 3
P5 Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. 4
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 4
P7 Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. 3
P8 Gerek kamu gerekse de özel sektör, düşünce kuruluşları ve projeler gibi farklı çalışma alanlarında çalışabilme donanımlarına sahip olmak 3
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 4
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. P.1.1 7
Ö2 Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. P.1.2 7
Ö3 Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. P.1.3 7
Ö4 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 7
Ö5 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. P.1.5 7
Ö6 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. P.1.6 7
Ö7 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. P.2.1 7
Ö8 Yöntemlerin nasıl uygulandığını ve saha çalışmalarının nasıl gerçekleştirildiğini anlama. P.2.2 7
Ö9 Projeler geliştirme aşamasında sosyolojik kavramları, teorileri ve yöntemleri kullanma. P.2.3 7
Ö10 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. P.2.4 7
Ö11 Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. P.2.5 7
Ö12 Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. P.2.6 7
Ö13 Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. P.3.1 7
Ö14 Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. P.3.3 7
Ö15 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. P.3.6 7
Ö16 Yabancı dil bilgisini ve program becerilerini sosyal problemleri çözmede kullanma. P.4.3 7
Ö17 Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. P.4.4 7
Ö18 Yabancı dilde yazılı veya sözlü iletişim becerilerini kullanarak yeni içerikler oluşturma. P.4.6 7
Ö19 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. P.5.1 7
Ö20 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. P.5.2 7
Ö21 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. P.5.3 7
Ö22 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. P.5.4 7
Ö23 Sahada edinilen bilgileri değerlendirme ve geliştirme önerileri sunma. P.5.5 7
Ö24 Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. P.5.6 7
Ö25 Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. P.6.1 7
Ö26 Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. P.6.2 7
Ö27 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. P.6.3 7
Ö28 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 7
Ö29 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. P.6.5 7
Ö30 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. P.6.6 7
Ö31 Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. P.7.1 7
Ö32 Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. P.7.6 7
Ö33 Farklı sektörler arasında köprüler kurarak yeni iş birliği ve projeler geliştirme. P.8.6 7
Ö34 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. P.9.1 7
Ö35 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. P.9.2 7
Ö36 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. P.9.3
Ö37 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. P.9.4 7
Ö38 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. P.9.5 7
Ö39 Toplumsal değerlere uygun hareket eden projeler veya inisiyatifler oluşturma. P.9.6 7
Ö40 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.10.1 7
Ö41 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2 7
Ö42 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.10.4 7
Ö43 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.10.5 7
Ö44 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.10.6 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 1. Yapılacak bitirme çalışmasının konusunun tespiti
2 2. Bitirme çalışması konusunda literatür taraması,
3 3. Bitirme çalışması konusunda literatür taraması,
4 4. Bitirme çalışması verilerin toplanması,
5 5. Bitirme çalışması verilerin toplanması,
6 6. Bitirme çalışması verilerin toplanması,
7 7. Ara sınav (vize),
8 8. Toplanan verilerin değerlendirilmesi,
9 9. Toplanan verilerin değerlendirilmesi,
10 10. Toplanan verilerin değerlendirilmesi,
11 11. Toplanan verilerin değerlendirilmesi,
12 12. Verilerin yorumlanması,
13 13. Verilerin yorumlanması,
14 14. Bitirme çalışmasının yazılarak son şeklini alması,
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar dersi veren öğretim görevlisinin notları
Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınevi, 2019.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 14 6 (%)
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum 1 40 (%)
Ara Sınavlar 1 54 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 35 35
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 50 50
Diğer 1 1 1
Toplam İş Yükü: 240
Toplam Yük / 30 8
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. 4 - - - - - - - - -
Ö2 Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. 4 - - - - - - - - -
Ö3 Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. 4 - - - - - - - - -
Ö4 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. 4 - - - - - - - - -
Ö5 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. 4 - - - - - - - - -
Ö6 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. 4 - - - - - - - - -
Ö7 Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. - 3 - - - - - - - -
Ö8 Yöntemlerin nasıl uygulandığını ve saha çalışmalarının nasıl gerçekleştirildiğini anlama. - 4 - - - - - - - -
Ö9 Projeler geliştirme aşamasında sosyolojik kavramları, teorileri ve yöntemleri kullanma. - 3 - - - - - - - -
Ö10 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. - 4 - - - - - - - -
Ö11 Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. - 3 - - - - - - - -
Ö12 Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. - 4 - - - - - - - -
Ö13 Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. - - 4 - - - - - - -
Ö14 Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. - - 3 - - - - - - -
Ö15 Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. - - 4 - - - - - - -
Ö16 Yabancı dil bilgisini ve program becerilerini sosyal problemleri çözmede kullanma. - - - 3 - - - - - -
Ö17 Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. - - - 4 - - - - - -
Ö18 Yabancı dilde yazılı veya sözlü iletişim becerilerini kullanarak yeni içerikler oluşturma. - - - 3 - - - - - -
Ö19 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. - - - - 4 - - - - -
Ö20 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. - - - - 4 - - - - -
Ö21 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. - - - - 3 - - - - -
Ö22 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. - - - - 4 - - - - -
Ö23 Sahada edinilen bilgileri değerlendirme ve geliştirme önerileri sunma. - - - - 5 - - - - -
Ö24 Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. - - - - 4 - - - - -
Ö25 Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. - - - - - 3 - - - -
Ö26 Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. - - - - - 4 - - - -
Ö27 Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. - - - - - 4 - - - -
Ö28 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. - - - - - 5 - - - -
Ö29 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. - - - - - 4 - - - -
Ö30 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. - - - - - 3 - - - -
Ö31 Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. - - - - - - 3 - - -
Ö32 Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. - - - - - - 3 - - -
Ö33 Farklı sektörler arasında köprüler kurarak yeni iş birliği ve projeler geliştirme. - - - - - - - 3 - -
Ö34 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. - - - - - - - - 3 -
Ö35 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. - - - - - - - - 4 -
Ö36 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. - - - - - - - - 3 -
Ö37 Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. - - - - - - - - 4 -
Ö38 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. - - - - - - - - 3 -
Ö39 Toplumsal değerlere uygun hareket eden projeler veya inisiyatifler oluşturma. - - - - - - - - 4 -
Ö40 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - - - - - - - - 3
Ö41 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - - - - - 4
Ö42 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - - - - - - - 4
Ö43 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - - - - - 3
Ö44 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - - - - - - - - 3