Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS402 | Bitirme Tezi | 4 | Bahar | 8 | 2+4+0 | 4 | 8 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Araştırma, analiz-sentez ve değerlendirme, |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Hüsamettin ERDEM | C-133 | [email protected] | 7648 | Perşembe 10:00-11:30 ve 13:00-14:30 |
Dersin İçeriği
Sosyolojinin ilgi alanı içerisinde yer alan ve bilimsel metodoloji kapsamında incelenebilecek olan her türlü sosyal çalışma konusu,
Dersin Amacı
Toplumsal sorun ve konuların araştırılması ile ilgili bitirme projesinin yapılması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 4 |
P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde, proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 4 |
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 4 |
P4 | Yabancı dil, bilgisayar ve programları kullanabilme yetkinliği ile temel becerileri edinmek. | 3 |
P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 4 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 4 |
P7 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. | 3 |
P8 | Gerek kamu gerekse de özel sektör, düşünce kuruluşları ve projeler gibi farklı çalışma alanlarında çalışabilme donanımlarına sahip olmak | 3 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 4 |
P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 7 |
Ö2 | Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. | P.1.2 | 7 |
Ö3 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | P.1.3 | 7 |
Ö4 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 7 |
Ö5 | Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. | P.1.5 | 7 |
Ö6 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | P.1.6 | 7 |
Ö7 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | P.2.1 | 7 |
Ö8 | Yöntemlerin nasıl uygulandığını ve saha çalışmalarının nasıl gerçekleştirildiğini anlama. | P.2.2 | 7 |
Ö9 | Projeler geliştirme aşamasında sosyolojik kavramları, teorileri ve yöntemleri kullanma. | P.2.3 | 7 |
Ö10 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | P.2.4 | 7 |
Ö11 | Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. | P.2.5 | 7 |
Ö12 | Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. | P.2.6 | 7 |
Ö13 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | P.3.1 | 7 |
Ö14 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | P.3.3 | 7 |
Ö15 | Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. | P.3.6 | 7 |
Ö16 | Yabancı dil bilgisini ve program becerilerini sosyal problemleri çözmede kullanma. | P.4.3 | 7 |
Ö17 | Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. | P.4.4 | 7 |
Ö18 | Yabancı dilde yazılı veya sözlü iletişim becerilerini kullanarak yeni içerikler oluşturma. | P.4.6 | 7 |
Ö19 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | P.5.1 | 7 |
Ö20 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | P.5.2 | 7 |
Ö21 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. | P.5.3 | 7 |
Ö22 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | P.5.4 | 7 |
Ö23 | Sahada edinilen bilgileri değerlendirme ve geliştirme önerileri sunma. | P.5.5 | 7 |
Ö24 | Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. | P.5.6 | 7 |
Ö25 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | P.6.1 | 7 |
Ö26 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | P.6.2 | 7 |
Ö27 | Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. | P.6.3 | 7 |
Ö28 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | P.6.4 | 7 |
Ö29 | Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. | P.6.5 | 7 |
Ö30 | Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. | P.6.6 | 7 |
Ö31 | Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. | P.7.1 | 7 |
Ö32 | Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. | P.7.6 | 7 |
Ö33 | Farklı sektörler arasında köprüler kurarak yeni iş birliği ve projeler geliştirme. | P.8.6 | 7 |
Ö34 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | P.9.1 | 7 |
Ö35 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. | P.9.2 | 7 |
Ö36 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | P.9.3 | |
Ö37 | Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. | P.9.4 | 7 |
Ö38 | Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. | P.9.5 | 7 |
Ö39 | Toplumsal değerlere uygun hareket eden projeler veya inisiyatifler oluşturma. | P.9.6 | 7 |
Ö40 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.10.1 | 7 |
Ö41 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.10.2 | 7 |
Ö42 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.10.4 | 7 |
Ö43 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.10.5 | 7 |
Ö44 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.10.6 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | 1. Yapılacak bitirme çalışmasının konusunun tespiti |
2 | 2. Bitirme çalışması konusunda literatür taraması, |
3 | 3. Bitirme çalışması konusunda literatür taraması, |
4 | 4. Bitirme çalışması verilerin toplanması, |
5 | 5. Bitirme çalışması verilerin toplanması, |
6 | 6. Bitirme çalışması verilerin toplanması, |
7 | 7. Ara sınav (vize), |
8 | 8. Toplanan verilerin değerlendirilmesi, |
9 | 9. Toplanan verilerin değerlendirilmesi, |
10 | 10. Toplanan verilerin değerlendirilmesi, |
11 | 11. Toplanan verilerin değerlendirilmesi, |
12 | 12. Verilerin yorumlanması, |
13 | 13. Verilerin yorumlanması, |
14 | 14. Bitirme çalışmasının yazılarak son şeklini alması, |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | dersi veren öğretim görevlisinin notları |
Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayınevi, 2019. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 6 (%) |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | 1 | 40 (%) |
Ara Sınavlar | 1 | 54 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Diğer | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü: | 240 | ||
Toplam Yük / 30 | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö7 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö8 | Yöntemlerin nasıl uygulandığını ve saha çalışmalarının nasıl gerçekleştirildiğini anlama. | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö9 | Projeler geliştirme aşamasında sosyolojik kavramları, teorileri ve yöntemleri kullanma. | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö10 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö11 | Sosyoloji bilimine ait bilgilerin doğruluğunu ve etkililiğini değerlendirme. | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö12 | Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö13 | Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö14 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö15 | Farklı disiplinler arasında köprüler kurarak orijinal projeler veya çözümler geliştirme. | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö16 | Yabancı dil bilgisini ve program becerilerini sosyal problemleri çözmede kullanma. | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö17 | Yabancı dil ve program gibi becerileri sayesinde sosyal problemler konusunda analizler ortaya koyabilme. | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - |
Ö18 | Yabancı dilde yazılı veya sözlü iletişim becerilerini kullanarak yeni içerikler oluşturma. | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö19 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö20 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö21 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri araştırmalarda ve saha çalışmalarında etkili bir şekilde uygulama. | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö22 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö23 | Sahada edinilen bilgileri değerlendirme ve geliştirme önerileri sunma. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö24 | Güncel sosyolojik kavramlar ve dönemsel değişimler üzerine yeni araştırmalar ve projeler geliştirme. | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - |
Ö25 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö26 | Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
Ö27 | Toplumsal gelişmeleri araştırmalarda ve analizlerde etkili bir şekilde uygulama. | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
Ö28 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Ö29 | Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |
Ö30 | Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö31 | Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö32 | Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö33 | Farklı sektörler arasında köprüler kurarak yeni iş birliği ve projeler geliştirme. | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö34 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö35 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö36 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö37 | Bilgi ve verileri derinlemesine analiz etme, çelişkileri ve tutarsızlıkları tanımlama. | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö38 | Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö39 | Toplumsal değerlere uygun hareket eden projeler veya inisiyatifler oluşturma. | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - |
Ö40 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 |
Ö41 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Ö42 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 4 |
Ö43 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 |
Ö44 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 3 |