Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS351 | Kalkınma Sosyolojisi | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu derste gelişmiş ve azgelişmiş toplumların tarihsel süreç içinde geçirdikleri değişim ve bu değişimin gelişme ve az gelişme yazınına yansımaları ele alınmaktadır. Dersin işlenişinde esas olarak azgelişmiş toplumların "neden Batılı kapitalist toplumların gelişme çizgisine ulaşamadıkları"sorgulanmaya çalışılmaktadır. Mevcut tartışmaların verilmesinin yanı sıra içinde yaşamakta olduğumuz zaman dilimine özgü oluşumların (küreselleşme, yeni dünya düzeni vb.) azgelişmiş ülkeler açısından anlamı güncel tartışmalar ışığında ele alınacaktır.
Dersin Amacı
Ekonomik ve sosyal kalkınma kuram ve politikalarının Türkiyeye uyarlanmasını öğretmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | konuya giriş |
2 | alanın temel kavramlarını belirleme |
3 | Kalkınma:bir terim neyi anlatır? |
4 | İktisadi kalkınma kuramlarına eleştirel bir yaklaşım |
5 | Kalkınmada yeni kavram ve stratejiler |
6 | geleneksel ve yeni kalkınma kuramlarının analizi:Türkiye örneği |
7 | eleştirel bir yaklaşım: Truva atı olarak sürdürülebilir kalkınma |
8 | Neoliberal küreselleşme kalkınma için bir fırsat mı, engel mi? |
9 | bölgesel kalkınma sorunsalı:Türkiye'de uygulanan bölgesel kalkınma politikaları |
10 | Ara sınav |
11 | bölgesel kalkınma ve sosyal ağlar:silikon vadisi örneği |
12 | Güneydoğu Anadolu bölgesinde kalkınma ve toplumsal cinsiyet |
13 | gelişme ve demokrasi:kalkınmayla demokratikleşme ya da kalkınmanın demokratikleşmesi |
14 | Türkiye'de kalkınma projeleri ve raporlarının incelenmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Behar, Cem. 1999. (Türkiye Nüfusunun Genel Panoraması:1923-2023 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |