İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
SOS341 Ahlak Sosyolojisi 3 Güz 5 3+0+0 3 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice BUDAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice BUDAK C-130 [email protected] 7538 Perşembe
13:30 / 16:30
Dersin İçeriği
Ahlak kavramının kökeni ve anlamı, ahlakın toplumsal bütün içindeki yeri ile oluşum, işleyiş ve değişimi, ahlak sosyolojisinin oluşumunda önemli payı olan E. Durkheim sosyolojisinde ahlak ve toplum, postmodern toplumlarda ahlak olgusuna yeni bir bakış kazandıran Z. Bauman sosyolojisinde postmodern ahlak denemeleri vb. temalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Sosyal yaşamda varlığını sürdüren bireyleri bir arada tutan ortak paydalardan biri ahlaktır. Toplumsal ve bireysel yaşamda belirleyici olan ahlak olgusunu farklı değişkenler açısından analiz ederek çıkarımlarda bulunabilme dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 4
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 4
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. P.6.5 1
Ö2 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. P.9.5 1
Ö3 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Ahlak Kavramının Kökeni ve Anlamı
2 Ahlak Kavramının Kökeni ve Anlamı
3 Ahlaki Değer Yargılarını Etkileyen Faktörler
4 Ahlaki Davranış Ekseni
5 Ahlak Tipleri
6 Yaşanmış Ahlak Örnekleri
7 Ara sınav
8 Sosyal Ahlak
9 Din ve Ahlak İlişkisi
10 Ahlak Eğitimi
11 Ahlak Sosyolojisinin Olanaklılığı
12 E. Durkheim Sosyolojisinde Ahlak ve Toplum
13 Z. Bauman Sosyolojisinde Postmodern Ahlak Denemeleri
14 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Durkheim, Emile (2016). Ahlak ve Toplum. Çev: Duygu Çenesiz, Pinhan Yayıncılık: İstanbul.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 2 26
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 6 12
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P6 P9 P10
Ö1 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. 4 - -
Ö2 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. - 4 -
Ö3 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - 4