Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS322 | Sosyal Tabakalaşma | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Tabakalaşma konusunda temel yaklaşımlar, başlıca tabakalaşma tipleri ve bu tiplerin uygulandığı toplumların genel karakteristikleri, tabakalaşmayla ilgili öznel ve nesnel modeller ve farklı ekonomik, sosyal ve kültürel yapıya sahip toplumlardaki tabakalaşmaya bağlı eşitsizlikler üzerinde durulur. Türkiye'de tabakalaşma ve hareketlilik konusundaki sorun ve yaklaşımlar tanıtılır.
Dersin Amacı
Sosyolojinin temel kavram ve süreçlerini tabakalaşma üzerinde betimle, kullanma ve birleştirme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Anayasalardan topluma eşitlik, eşitsizlik. |
2 | Tabakalaşma, konusundaki düşünceler:Platon, Aristoteles, Machiavelli, K. Marx, Max Weber |
3 | Toplumsal tabakalaşma tipleri: Kast, Stand, Sınıf, Elitlerin dolaşımı |
4 | Tabakalaşma Teorileri-I |
5 | Tabakalaşma Teorileri-II |
6 | Tabakalaşma boyutları: nesnel modeller. Öznel modeller. Tabakalaşma düzeninin yapısı |
7 | Tabakalaşma düzenin yapısı. Orta sınıf sorunu. Türkiye'de orta sınıf ve diğer sınıfların durumu |
8 | Tabakalaşma ile ilgili toplumsal olgular. |
9 | Toplumsal tabakalaşma ve sapma ilişkisi, yaşam tarzı ve gelir seviyesi arasındaki ilişki |
10 | Yeni modern hayat: Steril hayatlar ve tabakalaşma, sınıf belirleyicisi olarak meslek faktörü |
11 | Hayat stili ve toplumsal tabakalaşma: oturma bölgesi, konut, tüketim biçimleri, değerler vs. |
12 | Toplumsal hareketlilik: ölçme ve değerlendirme sorunları, toplumsal hareketliliğe etkileri |
13 | Kürselleşen dünyada tabakalaşma sorunları ve sonuçları: örnek olaylar |
14 | Türkiye'de toplumsal tabakalaşma ve sorunları: yöneten ve yönetmeyen elitler, yeni sınıflar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ahmet Zeki Unal, in society Stratification and mobility. United Publisher, Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |