Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS301 | Çağdaş Sosyoloji Teorileri I | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatı, tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN | C BLOK-231 | [email protected] | 7611 | Çarşamba 14.00 |
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, yirminci yüzyıldan bu yana yapısal işlevselci, yapısal çatışmacı ve sosyal davranışçı paradigmalar içinde yer alan bazı sosyologların teorilerine ilişkin görüşlerinden oluşmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Modern döneme ait teoriler ile postmodern olarak nitelendirilen paradigmaları karşılaştırmalı olarak anlamak, analiz etmek ve tartışmaktır. Modern ve postmodern paradigmaların ortaya çıkış mantığını kavramak ve bu paradigmaları tartışmak ve yorumlamak ve sosyolojik bilgi sürecini tamamlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Aydınlanma dönemi |
2 | Fonksiyonalist kuram: T. Parsons/R. Merton |
3 | Çatışmacı kuramların tarihsel arka planı |
4 | Çağdaş çatışmacı kuramcılar: Coser, Dahrendorf, Lenski |
5 | Çağdaş çatışmacı kuramcılar: Mills |
6 | Fenomenolojik yaklaşım: E. Husserl/A. Schultz |
7 | Fenomenolojik yaklaşım: E. Husserl/A. Schultz |
8 | Sembolik etkileşim kuramı: Mead/Blumer |
9 | Sembolik etkileşim kuramı: Goffman |
10 | Peter Berger: Gerçekliğin sosyal inşası |
11 | Ara sınav |
12 | Davranışsal alışveriş kuramı: Peter M. Blau |
13 | Davranışsal alışveriş kuramı: G. Homans |
14 | Sanayi sonrası toplum: Daniel Bell |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Çağdaş Sosyoloji Teorileri, Margaret M. Poloma, Çevirmen: Hayriye Erbaş |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |