Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS292 | Sosyolojik Düşünce | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Berkay ÇETİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sosyolojinin temel eserleri, toplumsal tabakalaşma teorileri, Osmanlı ve Türkiye başta olmak üzere çeşitli toplumlarda ve tarihsel dönemlerde tabakalaşma sistemleri, toplumsal hareketlilik
Dersin Amacı
Sosyoloji bilgisini oluşturan ana kavramlar, yaklaşımlar ve süreçler çerçevesinde sosyolojinin nasıl bir bilim olduğu ve bugüne kadar olan literatürü oluşturan isimler ve teorileri ele alınacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sosyolojinin bağımsız bir disiplin olmasına giden süreçteki temel sosyolojik çalışmalar. |
2 | Sosyolojinin bağımsız bir disiplin olmasına giden süreçteki temel sosyolojik çalışmalar. |
3 | Sosyolojinin konusunu (alanını) disiplin etme, Sosyolojiyi diğer bilimlerden ayıran özellikler. |
4 | Sosyolojinin nesnesini kavramsallaştırılması. |
5 | Sosyoloji kavramlarının köken ve içeriği. |
6 | Sosyolojiye yön veren metinler. |
7 | Ara sınav |
8 | Sosyolojinin temel eserleri |
9 | Durkheim ve İntihar |
10 | Marx ve Kapital |
11 | Mannheim ve ideoloji ve ütopya |
12 | Weber ve Kapitalizm Ruhu -Protestanlık Ahlakı |
13 | Modern sosyoloji teorileri |
14 | Postmodern sosyoloji teorileri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Değişen Dünyada Sosyoloji, Veysel Bozkurt, 2005 Sosyoloji Nedir? Joseph Fichter, 2006. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 70 (%) |
Uygulama | - | - |
Ödev | 1 | 30 (%) |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 170 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |