Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS271 | Gündelik Hayatın Sosyolojisi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Berkay ÇETİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Arş.Gör. Berkay ÇETİN | C-131 | [email protected] | 7541 | Perşembe 14:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Gündelik hayat, anlık ilişkiler temelinde çözüm arayışlarının toplum çözümleri yerine kişisel anında çözümlerle sınırlanması ve bunun getirdiği sorunlar.
Dersin Amacı
Gündelik hayat bilgilerinin bütünsel teorik çerçeve içinde değerlendirmek, oluşması, yaygınlaşması ve sorunları üzerinde belli sonuçlara ulaşmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 5 |
P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde, proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 4 |
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 1 |
P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 3 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 1 |
P7 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini yakından değerlendirme becerisi. | 2 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 3 |
P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | P.1.3 | 1 |
Ö4 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö5 | Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. | P.1.5 | 1 |
Ö6 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | P.1.6 | 1 |
Ö7 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | P.2.1 | 1 |
Ö8 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | P.2.4 | 1 |
Ö9 | Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. | P.2.6 | 1 |
Ö10 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | P.3.5 | 1 |
Ö11 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | P.5.1 | 1 |
Ö12 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | P.5.2 | 1 |
Ö13 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | P.5.4 | 1 |
Ö14 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | P.6.1 | 1 |
Ö15 | Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. | P.7.1 | 1 |
Ö16 | Sosyoloji disiplininin evrimini anlama ve temel dönemleri ayırt etme. | P.7.2 | 1 |
Ö17 | Öncü sosyologların düşüncelerini güncel sosyolojik sorunlarla ilişkilendirme. | P.7.3 | 1 |
Ö18 | Öncü sosyologların eserlerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme. | P.7.4 | 1 |
Ö19 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini değerlendirme. | P.7.5 | 1 |
Ö20 | Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. | P.7.6 | 1 |
Ö21 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | P.9.1 | 1 |
Ö22 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.10.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Gündelik hayat sosyolojisinin sosyolojinin alt dalı olarak yeni bir disiplin haline gelmesi |
2 | Şehir toplumu, endüstri toplumu ve gündelik hayatın biçimlenme özellikleri |
3 | Gündelik hayat üzerinde kitle iletişim araçlarının etkisi, rolü |
4 | Gündelik hayat çalışma ve tüketim |
5 | Gündelik hayat ve aylaklık |
6 | Gündelik hayat ve eğlence |
7 | Ara sınav |
8 | Gündelik hayat aşk ve cinsellik |
9 | Gündelik hayat mutfak ve beslenme |
10 | Gündelik hayat ve hastalık |
11 | Gündelik hayat ve bilgi |
12 | Gündelik hayat ve şiddet |
13 | Gündelik hayat ve toplum farklılaşmaları |
14 | Sonuç Yerine: Küre-terelleşme, gündelik hayat mekan ve zaman |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ali Esgin ve Güney Çeğin (ed.). (2018). Gündelik Hayat Sosyolojisi: Temalar, Sorunsallar ve Güzergâhlar. Ankara: Phoenix Yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | 14 | 70 (%) |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 170 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 126 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,20 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P6 | P7 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Sosyolojik muhakemenin temel ilkelerini anlama. | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö7 | Temel sosyolojik kavramları, teorileri, yöntemleri ve saha uygulamalarını hatırlama. | - | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö8 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö9 | Bilgi ve becerileri birleştirerek orijinal çalışmalar yapma. | - | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö10 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | - | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö11 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö12 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö13 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri analiz etme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö14 | Temel toplumsal gelişmeleri ve olayları hatırlama. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö15 | Sosyoloji disiplininin temel tarihî olaylarını ve önemli figürleri hatırlama. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö16 | Sosyoloji disiplininin evrimini anlama ve temel dönemleri ayırt etme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö17 | Öncü sosyologların düşüncelerini güncel sosyolojik sorunlarla ilişkilendirme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö18 | Öncü sosyologların eserlerini eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö19 | Sosyoloji disiplininin tarihini ve öncülerini değerlendirme. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö20 | Sosyoloji disiplini tarihindeki önemli olaylardan ve öncülerden yola çıkarak yeni bakış açıları oluşturma. | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö21 | Temel bilgileri ve verileri hatırlama. | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö22 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - |