Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SOS262 | Kadın Çalışmaları | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kadın hareketlerinin tarihsel gelişimi paralelinde kadın ve sorunları, toplumsal cinsiyet kimliği, beden imgesi, şiddet vb. temalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Sosyal yaşamda kadın olgusunu farklı değişkenler açısından analiz ederek sonuç ve önerilerde bulunabilme dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Feminizmin Tarihsel Gelişimi: Liberal Feminizm - Sosyalist Feminizm |
| 2 | Radikal Feminizm - Postmodern Feminizm |
| 3 | Bir Toplumsal Hareket Olarak İslami Feminizm |
| 4 | Toplumsal Cinsiyet Nedir? Toplumsal Cinsiyete İlişkin Kuramlar |
| 5 | Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura) - Toplumsal Cinsiyet Şeması (S. Bem) |
| 6 | Kültürel Sermaye (Bourdieu) - Cinselliğin Tarihi (Foucault) |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Beden ve Sosyal Beden Nedir? |
| 9 | Kadınlık İmgesi: Kadının Bedenine İlişkin Sosyal Kültürel İnşalar |
| 10 | Şiddet Kavramı |
| 11 | Kadına Yönelik Şiddet Araştırmaları ve Etik Konular |
| 12 | Türkiye Özelinde Namus ve Töre Cinayetleri |
| 13 | Türkiye'de Şiddet Gören Kadınlara Sunulan Hizmetler-Sığınma Evleri |
| 14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Judith, Butler (2014). Cinsiyet Belası. Çev: Başak Ertür, Metis Yayınları: İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
