İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
SOS252 Gelişim Psikolojisi 2 Bahar 4 3+0+0 3 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Zeynep GÜLTEKİN AHÇI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Gelişim psikolojisinin tarihi ve kavramları, zeka, duygular, beden gelişimi, psikolojik ve fizyolojik değişmeler.
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı Gelişim Psikolojisiyle ilgili temel kavramları tanıtmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 1
Ö2 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. P.1.5 1
Ö3 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. P.1.6 1
Ö4 Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. P.3.1 1
Ö5 Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. P.3.2 1
Ö6 Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. P.3.3 1
Ö7 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. P.3.4 1
Ö8 Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. P.6.2 1
Ö9 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. P.9.1 1
Ö10 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. P.9.2 1
Ö11 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. P.9.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Gelişim Psikolojisinin konusu ve önemi
2 Diğer bilimlerle Gelişim Psikolojisi arasındaki ilişki
3 Gelişimin karakteristikleri, Gelişim ve Yetişkinlik
4 Beden Gelişimi
5 Duygusal Gelişim
6 Zihinsel Gelişim
7 Ara sınav
8 Psiko-motor Gelişim
9 Cinsel Gelişim
10 Ahlakî ve sosyal Gelişim
11 Gelişimin evreleri ve karakteristikleri
12 Çocukluk döneminde gelişim
13 Ergenlik dönemi ve karakteristikleri
14 Yetişkinlik döneminde gelişim ve karakteristikleri
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Çüceloğlu, Doğan, İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1991
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P6 P9
Ö1 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. - - - -
Ö2 Yorumların ve açıklamaların doğruluğunu değerlendirme. - - - -
Ö3 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. - - - -
Ö4 Sosyoloji ve diğer disiplinlerinin ana prensiplerini hatırlama. - - - -
Ö5 Sosyoloji ile diğer disiplinler arasındaki temel benzerlikleri ve farkları anlama. - - - -
Ö6 Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. - - - -
Ö7 Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimleri analiz etme. - - - -
Ö8 Toplumsal gelişmelerin temel sebeplerini ve etkilerini anlama. - - - -
Ö9 Temel bilgileri ve verileri hatırlama. - - - -
Ö10 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. - - - -
Ö11 Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. - - - -