Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SOS251 | Kır Sosyolojisi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatı, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN | C BLOK-231 | [email protected] | 7611 | Çarşamba 14.00 |
Dersin İçeriği
Kır toplumlarında toplumsal yaşam ve değişme, kırsal toplumların toplumsal özellikleri, üretim uğraşları, sosyal yaşamları .
Dersin Amacı
Kır Sosyolojisinin temel bilgi ve kavramlarını öğretmek, kır toplumlarının sosyal ve sosyo-ekonomik yaşam koşullarını inceleyerek kır yaşamına dair kapsamlı bilgileri öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sosyolojinin bir alt dalı olarak Köy Sosyolojisinin ve ikisi arasındaki ilişkinin anlatılması |
| 2 | Türkiye'de Kır Sosyolojisi çalışmaları ve Osmanlı toprak ile kırsal yapılardaki dönüşüm |
| 3 | Cumhuriyet döneminde kırsal yapılardaki mevcut durum ile ilk dönem kırsal politikalar hakkında bilgi verilecektir. |
| 4 | II. Dünya Savaşı yıllarında Türkiye'ye ekonomik açıdan genel bakış ve Türkiye'de tarım politikaları |
| 5 | Türkiye'de çok partili sisteme geçiş ile birlikte yeni hükümetlerin tarıma yönelik değişen politikaları |
| 6 | Türkiye'de planlı dönem ve tarımsal kalkınma planlarına yönelik genel değerlendirme |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Avrupa Birliği müzakere sürecinde Türk tarımının yeri ve Türkiye'de son dönem tarımsal yapıların durumu |
| 9 | Tarım politikalarının küreselleşme ile olan ilişkisi, küresel piyasalar ve yerel pazar |
| 10 | Kırsal kalkınmanın tanımı, içeriği ve Türkiye'deki durum |
| 11 | Kırsal yoksulluk kavramı ve tarihsel süreci |
| 12 | Köy Sosyolojisi ile ilgili temel kavramlar |
| 13 | Kır Sosyolojisi ve kırsal yapılar üzerine genel bir değerlendirme |
| 14 | Günümüzde Köy-Kırsal Alan'da Değişim ve Tarım |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Türkiye'de Kırsal Yapıların Dönüşümü, Ertan ÖZENSEL, Çizgi Kitabevi, 2015, Konya. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
