Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS222 | Aile Sosyolojisi | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice BUDAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Hatice BUDAK | C-130 | [email protected] | 7538 | Perşembe 13:30 /16:30 |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 3 |
P2 | Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde, proje geliştirmede etkili kullanabilme. | 4 |
P5 | Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. | 3 |
P6 | Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. | 3 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 4 |
P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö3 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | P.1.6 | 1 |
Ö4 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | P.2.4 | 1 |
Ö5 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | P.5.1 | 1 |
Ö6 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | P.5.2 | 1 |
Ö7 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | P.6.4 | 1 |
Ö8 | Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. | P.6.5 | 1 |
Ö9 | Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. | P.6.6 | 1 |
Ö10 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. | P.9.2 | 1 |
Ö11 | Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. | P.9.5 | 1 |
Ö12 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.10.2 | 1 |
Ö13 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.10.4 | 1 |
Ö14 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.10.5 | 1 |
Ö15 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.10.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Aile Sosyolojisine Giriş: Toplumsallaşma ve Kültür |
2 | Ailenin tarihsel gelişimi, Durkehim ve Le Play`de Aile |
3 | F. Engels ve Tek Eşli Ailenin Ortaya Çıkışı, Bir sistem olarak aile |
4 | Aile sınıflandırmaları |
5 | Evlilik ve ayrılma |
6 | Ailede çocuk-ebeveyn ilişkisi |
7 | Ara sınav |
8 | Sosyoloji Teorilerinde Aile |
9 | Aile Sosyolojisiyle İlgili Bazı Tartışmalar, Aileye Alternatif Yaşam Biçimleri ve Yeni Aile Türleri |
10 | Aile-toplum ilişkisi |
11 | Ailenin diğer kurumlarla ilişkisi |
12 | Türkiye`de Aile Sosyoloji Araştırmalarına Üç Örnek: Yasa, Kıray ve Kongar , Osmanlı Ailesi |
13 | Türkiye`de Erken Dönem Aile Tartışmaları |
14 | Türkiye'de son dönem aile politikaları ve tartışmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Sistematik Aile Sosyolojisi, Editör: Mustafa Aydın, Çizgi Kitabevi, 2013, Konya. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 9 | 27 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P6 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. | 3 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | 3 | - | - | - | - | - |
Ö3 | Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. | 3 | - | - | - | - | - |
Ö4 | Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. | - | 4 | - | - | - | - |
Ö5 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. | - | - | 3 | - | - | - |
Ö6 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. | - | - | 3 | - | - | - |
Ö7 | Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. | - | - | - | 3 | - | - |
Ö8 | Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. | - | - | - | 3 | - | - |
Ö9 | Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. | - | - | - | 3 | - | - |
Ö10 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. | - | - | - | - | 4 | - |
Ö11 | Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. | - | - | - | - | 4 | - |
Ö12 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | 4 |
Ö13 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | - | - | 3 |
Ö14 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | 4 |
Ö15 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - | - | 4 |