İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
SOS222 Aile Sosyolojisi 2 Bahar 4 3+0+0 3 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice BUDAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice BUDAK C-130 [email protected] 7538 Perşembe
13:30 /16:30
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. 3
P2 Sosyoloji bilimine ait kavramlar, teoriler, yöntemler ve saha uygulaması hakkında bilgi sahibi olup, bunları araştırma sürecinde, proje geliştirmede etkili kullanabilme. 4
P5 Güncel sosyolojik kavramlara, dönemsel değişimlere ve saha bilgisine hakim olmak. 3
P6 Toplumsal gelişmeleri anlayabilme, analiz etme ve çözüm önerileri sunabilme yetisi. 3
P9 Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme 4
P10 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. P.1.1 1
Ö2 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. P.1.4 1
Ö3 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. P.1.6 1
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. P.2.4 1
Ö5 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. P.5.1 1
Ö6 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. P.5.2 1
Ö7 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. P.6.4 1
Ö8 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. P.6.5 1
Ö9 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. P.6.6 1
Ö10 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. P.9.2 1
Ö11 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. P.9.5 1
Ö12 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. P.10.2 1
Ö13 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.10.4 1
Ö14 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. P.10.5 1
Ö15 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Aile Sosyolojisine Giriş: Toplumsallaşma ve Kültür
2 Ailenin tarihsel gelişimi, Durkehim ve Le Play`de Aile
3 F. Engels ve Tek Eşli Ailenin Ortaya Çıkışı, Bir sistem olarak aile
4 Aile sınıflandırmaları
5 Evlilik ve ayrılma
6 Ailede çocuk-ebeveyn ilişkisi
7 Ara sınav
8 Sosyoloji Teorilerinde Aile
9 Aile Sosyolojisiyle İlgili Bazı Tartışmalar, Aileye Alternatif Yaşam Biçimleri ve Yeni Aile Türleri
10 Aile-toplum ilişkisi
11 Ailenin diğer kurumlarla ilişkisi
12 Türkiye`de Aile Sosyoloji Araştırmalarına Üç Örnek: Yasa, Kıray ve Kongar , Osmanlı Ailesi
13 Türkiye`de Erken Dönem Aile Tartışmaları
14 Türkiye'de son dönem aile politikaları ve tartışmaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Sistematik Aile Sosyolojisi, Editör: Mustafa Aydın, Çizgi Kitabevi, 2013, Konya.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 2 26
Ara Sınav 1 25 25
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 9 27
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5 P6 P9 P10
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. 3 - - - - -
Ö2 Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. 3 - - - - -
Ö3 Toplumsal gerçeklere yeni açılardan bakarak orijinal yorumlar oluşturma. 3 - - - - -
Ö4 Sosyoloji bilimine ait kavramları ve teorileri analiz etme. - 4 - - - -
Ö5 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri hatırlama. - - 3 - - -
Ö6 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemsel değişimleri anlama. - - 3 - - -
Ö7 Toplumsal gelişmeleri analiz etme ve olayların altında yatan nedenleri anlama. - - - 3 - -
Ö8 Toplumsal gelişmelerin olumlu ve olumsuz yönlerini değerlendirme. - - - 3 - -
Ö9 Toplumsal gelişmelerle ilgili yeni çözüm önerileri ve stratejiler geliştirme. - - - 3 - -
Ö10 Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. - - - - 4 -
Ö11 Toplumsal değerleri değerlendirme ve bu değerlerin sürdürülebilirliği üzerindeki etkilerini değerlendirme. - - - - 4 -
Ö12 Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. - - - - - 4
Ö13 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - - - 3
Ö14 Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. - - - - - 4
Ö15 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - - - - 4