Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SOS202 | Sosyoloji Literatürü | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Akıl yürütmeler mantığı, kritik düşünmenin içeriği, özelliği, faydaları, kritik düşünme çeşitleri, kritik olmayan düşünce ilen olan farkları, kritik düşünme çeşitleri ve kritik olmayan düşünce çeşitleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, mantık çerçevesinde akıl yürütme becerileriyle birlikte öğrenciye eleştirel düşünme kavramına genel bir bakış kazandırarak, öğrencinin, iş hayatında bu becerileri kazanmasına yardımcı olmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sosyolojinin bağımsız bir disiplin olmasına giden süreçteki temel sosyolojik çalışmalar. |
| 2 | Sosyolojinin bağımsız bir disiplin olmasına giden süreçteki temel sosyolojik çalışmalar. |
| 3 | Sosyolojinin konusunu (alanını) disiplin etme, Sosyolojiyi diğer bilimlerden ayıran özellikler. |
| 4 | Sosyolojinin nesnesini kavramsallaştırılması. |
| 5 | Sosyoloji kavramlarının köken ve içeriği. |
| 6 | Sosyolojiye yön veren metinler. |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Sosyolojinin temel eserleri |
| 9 | Durkheim ve İntihar |
| 10 | Marx ve Kapital |
| 11 | Mannheim ve ideoloji ve ütopya |
| 12 | Weber ve Kapitalizm Ruhu -Protestanlık Ahlakı |
| 13 | Modern sosyoloji teorileri |
| 14 | Postmodern sosyoloji teorileri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Değişen Dünyada Sosyoloji, Veysel Bozkurt, 2005 Sosyoloji Nedir? Joseph Fichter, 2006. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
