Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS201 | Kent Sosyolojisi | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Farklı toplumlarda kent kuramları bağlamında kentleşme ve kentlileşme kavramları tartışılarak küreselleşme ve gelişmişlik konularıyla ilişkili olarak insan ve toplumu kent sosyolojisi disiplini ile anlatmak.
Dersin Amacı
Sosyoloji bölümü lisans öğrencilerinin kent, kentleşme, kentlileşme, kentleşme ana nedenleri, kentleşme kuramları gibi konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 2 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş: Kentleşmenin tarihsel gelişimi |
2 | Farklı Sistemlerde Kent, Kentleşme Yaklaşımları |
3 | Kent Kuramları |
4 | Karl Marx, Emile Durkheim, Max Weber, Louis Wirth |
5 | Bağımlı Kentleşme ve Manuel Castells |
6 | Konut ve İnsan |
7 | Gecekondu ve Toplum |
8 | ARA SINAV |
9 | Kentleşme ve Toprak Sorunu |
10 | Küreselleşme ve Kent |
11 | Az gelişmiş Ülkeler ve Kentleşme |
12 | Gelişmiş ülkeler ve Kentleşme |
13 | Doğal Afetler ve Kentsel Yaşama Etkisi |
14 | Kentleşme Politikaları hakkında genel bir değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Köksal Alver, Kent Sosyolojisi, Hece Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |