Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOS142 | Sosyal Psikoloji | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice BUDAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Hatice BUDAK | C-130 | [email protected] | 7538 | Perşembe 13:30 /16:30 |
Dersin İçeriği
Sosyal dünyada kişi, Sosyal düşünceler ve kararlar, Davranış ve tutum, Gen, kültür ve toplumsal cinsiyet, Bağlılık ve itaat, İkna, Grup dinamikleri, Önyargı, Agresyon, Bağlanma ve yakınlık, Yardım etme, Çatışma ve arabuluculuk,
Dersin Amacı
Bu ders sosyal psikolojiye giriş niteliğindedir. Dersin amacı bireyin sosyalleşme süreci, bireylerarası ilişkiler, birey-grup dinamiklerini ve birey-kültür etkileşimini gerçek yaşam örnekleriyle ilişkilendirerek öğrencilerin sosyal ilişkileri konusunda içgörü kazandırmaktır. Bu bağlamda sosyal psikoloji alanındaki klasikleşmiş deneysel bulgular, tutumlar, tutum değişimi, sosyal kimlik, sosyal etki, benlik, gruplar-arası ilişkiler gibi temel sosyal psikolojik temalara odaklanılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyolojik muhakeme yeteneği kazanmak ve toplumsal gerçekleri açığa çıkarmak ve yorumlayabilmek. | 3 |
P3 | Sosyolojiyi diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme ve bu disiplinlerle çalışabilme becerisi. | 4 |
P9 | Bilgiyi eleştirel bir bakış açısıyla analiz edip kullanabilme ve toplumsal değerlere uygun hareket etme | 4 |
P10 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | P.1.3 | 1 |
Ö2 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö3 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | P.3.3 | 1 |
Ö4 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | P.3.5 | 1 |
Ö5 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. | P.9.2 | 1 |
Ö6 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | P.9.3 | 1 |
Ö7 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.10.2 | 1 |
Ö8 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.10.4 | 1 |
Ö9 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | P.10.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sosyal psikololojiye giriş |
2 | Sosyal dünyada kişi |
3 | Sosyal düşünceler ve kararlar |
4 | Davranış ve tutum |
5 | Gen, kültür ve toplumsal cinsiyet |
6 | Bağlılık ve itaat |
7 | İkna |
8 | Grup dinamikleri |
9 | Önyargı |
10 | Agresyon |
11 | Bağlanma ve yakınlık |
12 | Yardım etme |
13 | Çatışma ve arabuluculuk |
14 | Günlük hayatta sosyal psikoloji |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Myers., D.G.(2015). Sosyal Psikoloji.(Çev.Serap Akfırat ). Ankara: Nobel Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Sosyolojik muhakemeyi kullanarak toplumsal gerçekleri açığa çıkarma. | 3 | - | - | - |
Ö2 | Toplumsal olayları analiz etme ve farklı perspektiflerden değerlendirme. | 3 | - | - | - |
Ö3 | Sosyoloji bilgisini diğer disiplinlerle entegre etme ve kullanma. | - | 4 | - | - |
Ö4 | Sosyoloji ve diğer disiplinler arasındaki entegrasyonun etkisini değerlendirme. | - | 4 | - | - |
Ö5 | Bilgilerin ve verilerin toplumsal bağlamda nasıl anlamlı hale geldiğini anlama. | - | - | 3 | - |
Ö6 | Bilgi ve verileri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etme ve günlük yaşamda kullanma. | - | - | 4 | - |
Ö7 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | 4 |
Ö8 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | 4 |
Ö9 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. | - | - | - | 4 |