İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
MED101 Medeniyet Tasavvuru ve Karatay Medresesi 1 Güz 1 3+0+0 3 3
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Bu derste Türk-İslam kültüründe birlikte yaşama anlayışının kökenleri üzerinde durulacaktır. Birlikte yaşama anlayışının ahenkli ve sürdürülebilir olmasında bilginin toplum nezdinde icra ettiği fonksiyon incelenecektir. Ders yapılan mekan demek olan "medrese"kavramı tahlil edilerek üniversitemizin ilham kaynağı olan Karatay Medresesi, sosyo-kültürel boyutlarıyla tahlil edilecektir.
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci Türk-İslam medeniyetinin ferde topluma ne kazandırdığını, insanın sosyal bir varlık olmasında Türk-İslam kültürünün nasıl ve hangi muhtevada optimal fayda temin edeceğini, birlikte yaşama kültürünün sadece günümüze mahsus olmayıp geçmiş ve geleceği de kapsadığını öğrenebilecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse Giriş: Dersin İçeriği ve Konular Üzerine Genel Değerlendirmeler. Medeniyet kavramı, anlamı. İslam medeniyetinin kaynakları
2 Derse Giriş: Dersin İçeriği ve Konular Üzerine Genel Değerlendirmeler. Medeniyet kavramı, anlamı. İslam medeniyetinin kaynakları
3 Türklerin İslamiyet'i Kabul etmesiyle ilgili tartışmalar
4 Türk-İslam geleneğinde fert-toplum ilişkisi, 13. yüzyıl insan tipolojisi. Toplumda sorumluluk anlayışı ve kökenleri, Dönemin kıyafetleri ve kıyafetlerE yüklenilen anlamlar
5 Türk-İslam geleneğinde devlet sistemi, hükümdarın sorumluluk ve yetkileri. Türkİslam devlet geleneğinde birlikte yaşama, komşuluk, temizlik anlayaşının kökenleri ve zımmî statüsü
6 Türk-İslam geleneğinde devlet sistemi, hükümdarın sorumluluk ve yetkileri. Türkİslam devlet geleneğinde birlikte yaşama, komşuluk, temizlik anlayaşının kökenleri ve zımmî statüsü
7 Türk-İslam geleneğinde zenginlik, vakıf, vâkıf, vakfiye, akar kavramları ve vakıf uygulamaları. Türk kültüründe yazı, kavram ve devamlılık anlayışı.
8 Türk-İslam geleneğinde zenginlik, vakıf, vâkıf, vakfiye, akar kavramları ve vakıf uygulamaları. Türk kültüründe yazı, kavram ve devamlılık anlayışı.
9 Türk tarihinde medresenin teşekkülü ve gerekçeleri . Karatay Medresesinin estetiği dayandığı temeller . Ara Sınav
10 Türk tarihinde medresenin teşekkülü ve gerekçeleri . Karatay Medresesinin estetiği dayandığı temeller . Ara Sınav
11 Türk tarihinde medresenin teşekkülü ve gerekçeleri . Karatay Medresesinin estetiği dayandığı temeller . Ara Sınav
12 Karatay Medresesinde okutulan dersler.
13 Karatay Medresesinin Giriş Kapısı, kapıdaki yazılar.
14 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bir Medeniyet Teorisi, Yılmaz Özakpınar. Kubbealtı Yayınları, 1990.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0