Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IN121 | İngilizce I | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ders, öğrencilerin Yabancı dille ilgili farkındalığını artırarak, temel becerileri ve başlangıç seviyesindeki dilbilgisi konularını öğrenmeyi ve hedef dili kısıtlı da olsa da kullanmayı amaçlar.
Dersin Amacı
-Başlangıç seviyesinde dil bilgisi ve kelime bilgisi kazanımı -Başlangıç seviyesi okuma ve dinleme parçalarını anlayabilme ve ilgili soruları cevaplayabilme - Temel seviyede sözlü ve yazılı olarak etkin bir iletişim becerisine sahip olabilme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse Giriş, Dersi ve kullanılacak kaynağı tanıtma |
2 | ‘to be'Fiili , Kişisel bilgi verme, Aitlik eki (Possessive ‘s), Okuma Parçası, İlgili alıştırmalar |
3 | ‘to be'fiili ile ilgili alıştırmalar, Dinleme parçası, Zıt sıfatlar, Aile konusu ile ilgili kelime çalışması, ‘To be', Kişi zamirleri ve sıfatları üzerine alıştırma |
4 | İki meslek üzerine okuma parçaları, Geniş zaman (Tüm kişi zamirleri için) |
5 | ‘Spor'konusu ile ilgili kelime alıştırması, ‘Durum've ‘Eylem'filleri üzerine çalışma, Aile üyeleri ile ilgili konuşma alıştırması |
6 | ‘Meslekler'ile ilgili kelime çalışması, Saatler, Zaman kavramı ile ilgili kalıp cümle ve soruları çalışma, Haftanın günleri, Geniş Zaman (Simple Present) kullanarak our sorma, Sıklık zarfları, Wh- ile başlayan soru kelimeleri üzerine alıştırma |
7 | Tekrar haftası, Vize sınavı bilgilendirmesi |
8 | Wh- ile başlayan soru kelimeleri, Boş zamanlarda yapılan aktiviteler, Konuyla ilintili olan okuma parçası 'I enjoy my weekends've ilgili soruları cevaplama, Haftasonları üzerine yazma alıştırması, Günlük hayattan ifadeler çalışma (Bir restoranda kullanılabilecek günlük ifadeler) |
9 | ‘Ev've ‘Mobilya'konusu ile ilgili kelime çalışması, Bunlarla ilgili ‘There is/are'kullanark cümleler kurma, Okuma parçası, Bir evin betimlenmesini içeren dinleme parçası, ‘Evinizi betimleyin'konulu bir paragraph yazma çalışması |
10 | İşaret sıfat/zamirleri üzerine çalışma (This/That/These/Those), Miktar belirteçleri (some, any, a/an) |
11 | Yetenekler konusu konuşma (can/can't), ‘To be'fiili ve ‘can'in geçmiş zaman formunda kullanımı |
12 | ‘Başarı'konusu ile ilgili konuşma ve iki başarılı ünlü kişi hakkında okuma parçası, ilgili alıştırmalar |
13 | Günlük kullanımı yaygın olan bazı ifadeler, kelime kalıpları ve edatlar, Yetenekleri ve yetersizlikleri ile bir kişiyi betimleme üzerine bir paragraf çalışması |
14 | Tekrar haftası, Final sınavı bilgilendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Çelik, M. (2018). Progress English Students' Book. KTO Karatay Üniversitesi Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |