Sosyoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AHİ102 | Meslek Ahlakı ve Ahilik | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ahilik Kavramı, anlamı, Fütüvvet kavramı, anlamı, teşkilatlanması, Şed kuşanma, Ahilikle ilgili kavram ve ritüeller…
Dersin Amacı
Bu dersin sonunda öğrenci ahilik kavramını, tarihsel sürecini, Meslek kuruluşu olan ahilerin iş ve ticaret ahlakı ile ilgili temel kurallarını, tarihten günümüze toplumda üstlendikleri rollerini, iş ve meslek ahlakının ticari hayattaki kazanımlarını öğrenebilecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse Giriş: Dersin İçeriği ve Konular Üzerine Genel Değerlendirmeler. Ahilik Kavramı, anlamı, Fütüvvet kavramı, anlamı, teşkilatlanması, Şed kuşanma, Ahilikle ilgili kavram ve ritüeller. |
2 | Derse Giriş: Dersin İçeriği ve Konular Üzerine Genel Değerlendirmeler. Ahilik Kavramı, anlamı, Fütüvvet kavramı, anlamı, teşkilatlanması, Şed kuşanma, Ahilikle ilgili kavram ve ritüeller. |
3 | Fütüvvetin Anadoluya girişi, Anadolu Ahiliğinin oluşumu, Ahi Evren. |
4 | Meslek teşkilatı olarak ahilik, Selçuklu ve Osmanlı döneminde ahi teşkilatları, fonksiyonları, |
12 | Ahi kurumunun meslekî ahlâk ve görgü kurallarının temel ilkeleri |
13 | Bir sivil toplum kuruluşu olan ahi teşkilatlarının sosyal, siyasi, İktisadi ve askeri sorumlulukları ve görevleri, devlete ve halka karşı vazifeleri, Kamu ve Belediye hizmetlerindeki rolleri |
14 | Genel Değerlendirme |
56 | Meslek ahlakı ve Ticaret ahlakını düzenleyen Ahi Fütüvvetnameleri, Teşkilat yapısı, erkan ve usulleri, |
78 | Meslekî ahlâk ve görgü kurallarının temel ilkeleri |
91011 | Ahi kurumunun meslekî ahlâk ve görgü kurallarının temel ilkeleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | AKKUŞ, Mustafa, İstila Döneminde Anadolu Şehirlerinin Korunmasında Ahiler: Konya ve Ahi Ahmed Şah, İpekyolu Konya Kitabı XIV, Konya Ticaret Odası Yayınları, Konya 2013. S.31-45. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |