Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99901004 | Ofis Ergonomisi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Murat DARÇIN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Murat DARÇIN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Ergonomi kavramı, insan ve performans, çalışma duruşları, yorulma ve mola, işyerinde riskler (gürültü, titreşim, aydınlatma, iklimlendirme, zararlı maddeler), ofis düzenlemesi, işyerinde psikososyal riskler.
Dersin Amacı
Bu ders sonunda öğrencilerin çalışma yerlerindeki ergonomik riskleri tespit edebilmeleri, çalışma ortamlarını ergonomik açıdan doğru olarak düzenleyebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 5 |
| P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 3 |
| P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 3 |
| P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 3 |
| P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 4 |
| P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
| P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P9 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 3 |
| P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 3 |
| P11 | Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. | 5 |
| P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | P.7.6 | 1 |
| Ö4 | Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma. | P.11.4 | 1 |
| Ö5 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | P.12.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ergonomi kavramı |
| 2 | Ergonominin ilkeleri |
| 3 | İnsan ve performansı |
| 4 | Çalışma duruşları |
| 5 | Yorulma ve mola |
| 6 | Gürültü |
| 7 | Titreşim |
| 8 | Aydınlatma |
| 9 | İklimlendirme |
| 10 | Çalışma ortamında zararlı maddeler |
| 11 | İşyerinde güvenli yük kaldırma ve taşıma |
| 12 | Ofislerde çalışma masasının ergonomik düzenlenmesi |
| 13 | İşyerinde psikososyal riskler |
| 14 | Mental işyükü ve stres |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Fatih C. Babalık, Ergonomi, Dora yayınevi, Bursa, 2018 |
| Murat Darçın, İş Yerinde Psikososyal Risk Faktörleri, Paradigma Akademi Yayınevi, Çanakkale, 2019. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P7 | P11 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ö2 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ö3 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ö4 | Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma. | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ö5 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | 5 | 5 | 5 | 5 |
