P1) Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir.
| P.1.1) İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. |
| P.1.2) Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. |
| P.1.3) Kültürel yeterlilik hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma. |
| P.1.4) Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. |
|
P2) İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir.
| P.2.1) Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. |
| P.2.2) Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma. |
| P.2.3) Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. |
| P.2.4) Sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirlik yaklaşımına uygun hareket etme. |
| P.2.5) Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. |
|
P3) Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir.
| P.3.1) Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. |
| P.3.2) Mesleki uygulamalarda kültürel benzerlik ve farklılıkları gözetme. |
| P.3.3) Mesleğinin ortak yaşam kültürüne ve sosyal bütünleşmeye verdiği önemi kavrayabilme. |
| P.3.4) Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma |
| P.3.5) Birey, aile, grup, örgüt, topluluk düzeyinde sosyal hizmet uygulamalarında ırkçılık ve baskı karşıtı tutum ve davranış sergileme. |
|
P4) Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir.
| P.4.1) Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. |
| P.4.2) Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. |
|
P5) Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir.
| P.5.1) Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. |
| P.5.2) Eleştirel düşünme becerileri temelinde mesleki kararları oluşturma. |
| P.5.3) Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. |
|
P6) Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir.
| P.6.1) Sosyal hizmetin amaçlarına ulaşmak için nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak, bilimsel araştırma yapma. |
| P.6.2) Uygulama, politika ve programları geliştirmek için araştırma bulgularından yararlanma. |
| P.6.3) Sosyal hizmetler alanında yaptığı araştırmanın raporunu yazma. |
| P.6.4) Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. |
|
P7) Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir.
| P.7.1) Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. |
| P.7.2) Bakım, koruma, danışmanlık ve rehabilitasyon hizmetlerinde kullanılan güncel teknolojilere uyum sağlama. |
| P.7.3) Dijital teknoloji kullanımında etik ve hukuki konuları bilme. |
| P.7.4) Sosyal hizmet alanında bilişim teknolojileri ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olma. |
| P.7.5) Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma. |
| P.7.6) Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. |
| P.7.7) Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. |
|
P8) İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir.
| P.8.1) Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. |
| P.8.2) Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma. |
| P.8.3) Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. |
| P.8.4) Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların psikososyal ihtiyaç ve sorunlarına odaklanan uygulamalara taşıma. |
| P.8.5) Sosyal hizmetlere gereksinim duyan müracaatçı sisteminin toplumdaki kaynaklara adil bir şekilde ulaşmasını sağlama. |
|
P9) Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır.
| P.9.1) Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. |
| P.9.2) Meslektaşları ve diğer profesyonellerle ortak hizmet geliştirme. |
| P.9.3) Meslektaşları ve profesyonellerle işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleyebilme. |
| P.9.4) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. |
|
P10) Etik ve profesyonel davranış sergiler.
| P.10.1) Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. |
| P.10.2) Uygulamalarda etik karar alma. |
| P.10.3) Kişisel ve profesyonel değerler arasında doğacak çatışmaların üstesinden gelme. |
| P.10.4) Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme. |
| P.10.5) Mesleki terminolojiye hakim olma. |
| P.10.6) Mesleki yargı ve davranışta bulunmaya rehberlik edecek süpervizyonu ve konsültasyonu kullanma. |
| P.10.7) Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. |
|
P11) Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir.
| P.11.1) Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma. |
| P.11.2) Sosyal politikaların sosyal hizmetlerin sunumunu ve sosyal hizmetlere erişimi nasıl etkilediğini değerlendirme. |
| P.11.3) Uygulama ortamlarında güncel politikayı uygulama ve analiz etmedeki rolünü bilme (anlama). |
| P.11.4) Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma. |
|
P12) Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir.
| P.12.1) Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. |
| P.12.2) Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. |
| P.12.3) Sosyal hizmet müdahalesini müracaatçı sistemi ile birlikte planlama ve uygulama. |
| P.12.4) Müracaatçı sisteminin ihtiyaç ve sorunlarıyla ilişkili kaynakları tespit etme, kaynaklarla bağlantı kurma ve bu kaynakları harekete geçirme. |
| P.12.5) Sosyal hizmet müdahalesini sonlandırma ve müdahalenin etkililiğini değerlendirme. |
| P.12.6) Sosyal hizmet müdahalesini izleme. |
| P.12.7) Sosyal hizmet müdahale sürecini kayıt altına alma. |
|
P13) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme.
| P.13.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. |
| P.13.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. |
| P.13.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme. |
| P.13.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. |
| P.13.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme. |
| P.13.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. |
|
P14) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
| P.14.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
| P.14.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
| P.14.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
| P.14.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
| P.14.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
| P.14.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
|
P15) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
| P.15.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
| P.15.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
| P.15.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
| P.15.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
| P.15.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
| P.15.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. |
|
P16) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
| P.16.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme |
| P.16.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme |
| P.16.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme |
| P.16.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme. |
| P.16.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme |
| P.16.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme |
|
P17) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme
| P.17.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme |
| P.17.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
| P.17.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme |
| P.17.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme |
| P.17.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme |
| P.17.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme |
|
P18) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
| P.18.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme |
| P.18.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme |
| P.18.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme |
| P.18.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme |
| P.18.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme |
| P.18.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme |
| P.18.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme |
| P.18.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme |
|
P19) Öğrencilerin bilgi teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanarak akademik ve profesyonel hayatlarında karşılaştıkları problemleri çözme yetkinliği kazanmaları.
| P.19.1) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
| P.19.2) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
| P.19.3) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilmesi |
| P.19.4) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
| P.19.5) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
| P.19.6) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|