Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99300005 | Sosyal Antropoloji | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Antropolojinin disiplin olarak kapsamı ve gelişimi, insanın biyolojik çeşitliliği ve evrim, antropolojide fizik antropoloji ve sosyal/kültürel antropoloji ayrımının temeli, etnografi; kültür kavramı ve kültürü tanımlamadaki güçlükler, kültürün temel bileşenleri, kültürün emik ve etik yorumları, kültürel görelilik, kültürel süreçler ve antropoloji kuramları.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencinin sosyal antropolojinin nasıl bir bilim olduğunu, inceleme alanını, yaklaşım ve yöntemlerini öğrenmesi ve antropolojinin kültür aşırı yaklaşımını benimseyerek farklı kültürleri anlamasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin genel işlenişi ile ilgili tartışma, dersin ölçme değerlendirme sisteminin tanıtılması, Antropoloji Nedir? Tanımı, dalları, tarihi ve insan bilimleri içerisindeki yeri |
| 2 | Antropolojinin yöntem ve teknikleri |
| 3 | Kültür kavramı, kültürün özellikleri ve kültürel süreçler |
| 4 | Kültürel yaklaşımlar: Temel antropoloji kuramları |
| 5 | Geçim Yöntemleri ve Ekonomik Sistemler |
| 6 | Sanayi –öncesi uyarlanma ve yaşam tarzları: avcı-toplayıcılık ve tarım |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Sosyal ve Kültürel Değişim |
| 9 | Toplumsal Kimlik, Kişilik ve Cinsiyet |
| 10 | Aile ve Gruplar (Akrabalık, Soy, Evlilik) |
| 11 | Eğitim Süreci: İnsan Toplum Kültür Boyutları ( Kentleşme-Endüstrileşme) |
| 12 | Dil ve İletişim |
| 13 | Din ve Kutsal |
| 14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Türkdoğan, Orhan (2013), Türkiye'nin Etnik Yapısı Sosyolojik Bir Analiz, Çizgi Kitabevi, Konya. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
