Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99300001 | Psikolojiye Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 6 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Psikoloji biliminin odağı, alt alanları ve gelişimi. Sosyal hizmette psikolojinin önemi. Duyum ve algı, duygu, heyecan, güdü, motivasyon, bilinç ve bellek, dikkat ve alışkanlık, öğrenme ve öğrenme ilkeleri, kişilik kavramı ve kişilik kuramları, kişilerarası ilişkiler
Dersin Amacı
Dersin öğrencilerin temel psikoloji bilgilerini kazanabilmeleri ve kendi davranışlarına olduğu kadar başka insanların davranışlarına da şimdiye kadar alışagelmiş olduğu bakış ve açıklayış biçimlerinin ötesinde bilimsel ölçütler içerisinde bakabilme becerilerini geliştirebilmeleri şeklinde iki amacı bulunmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 2 |
| P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Psikolojinin tanımlanması, amacı, alt dalları, psikoloji ve sosyal hizmet ilişkisi |
| 2 | Yapısalcılık, işlevselcilik, davranışçılık, psikoanalitik kuram, |
| 3 | Gestalt yaklaşımı, insancıl yaklaşım, bilişsel-davranışçı yaklaşım, sosyokültürel yaklaşım |
| 4 | İnsan davranışının temelleri |
| 5 | Kişiliğin açıklanması |
| 6 | Sosyal psikolojinin tartışılması, kuramlar, sosyal biliş, sosyal algı, toplumsal etki |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Değişim, kişilerarası ilişkiler, özgecilik, saldırganlık, tutumlar |
| 9 | Psikolojik danışma ve sosyal hizmet ilişkisi, manevi ve kültürel yetkinliğin önemi |
| 10 | Örgüt psikolojisi, endüstriyel sosyal hizmet |
| 11 | Gelişim psikolojisi |
| 12 | Psikososyal gelişim |
| 13 | Öğrenme psikolojisi |
| 14 | Psikolojik bozukluklara-hastalıklara genel bakış |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Clifford, T.M. (2011). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Eğitim Kitabevi İstanbul. |
| Cüceloğlu, D. (2011). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. | |
| Gerring, R.J., Zimbardo, P.G. (2012). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Nobel Yayınevi. | |
| Rod, P. (2009). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Kaknüs Yayınları. | |
| Smith, E.E., Nolen-Hoeksema, S., Loftus, G.R. (2019). Psikolojiye Giriş- 14. Edisyon. Ankara: Arkadaş Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 174 | ||
| Toplam Yük / 30 | 5,80 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 3 | - |
| Ö2 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | - | 3 |
