Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03071013 | Aile Danışmanlığı | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu derste aile danışmanlığının tarihsel gelişimi, aile terapisinde önemli kuramcılar, aile danışmanlığı sözlüğü, aile danışmanlığı modelleri ve kuramları, bu modellerin sosyal hizmet uygulamalarında kullanımı ve aile danışmanlığında etik konuları incelenmektedir.
Dersin Amacı
Sosyal hizmet son sınıf öğrencilerine aile danışmanlığının temelleri, kuramları ve uygulamasını öğretmek ve aile danışmanlığını uygulayabilmeleri için temel bilgi ve becerilere sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, beklentilerin tartışılması, görev dağlımı ve ödevlerin verilmesi |
| 2 | Aile danışmanlığının tarihçesi ve kavramsal çerçevesi |
| 3 | Aile danışmanlığı kuramları -1 |
| 4 | Aile danışmanlığı kuramları -2 |
| 5 | Aile işlevselliğinin değerlendirilmesi: McMaster Aile terapisi modeli |
| 6 | Aile danışmanlığında klinik konular ve uygulama ilkeleri |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Aile danışmanlığında görüşme ve görüşme aşamaları -1 |
| 9 | Aile danışmanlığında görüşme ve görüşme aşamaları -2 |
| 10 | Aile danışmanlığında görüşme ve görüşme teknikleri |
| 11 | Aile danışmanlığında etik konular |
| 12 | Aile danışmanlığında kayıt tutma ve rapor yazma |
| 13 | Vaka Örnekleri ve tartışma -1 |
| 14 | Vaka örnekleri ve tartışma -2, dersin kapanışı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gladding, S., T. (2012). Aile terapisi tarihi, kuram ve uygulamaları. Ankara: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği |
| Gökce, H. (2017). Dünü, bugünü, yarını ile aile. Sosyoloji Notları, 1(1), 50-63. | |
| Nazlı, S. (2001). Aile danışmanlığı, , İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım. | |
| Nichols, D. (2018). Aile terapisi. Ankara: Kaknüs Yayınları. | |
| Satir, V. (2001). İnsan yaratmak. İstanbul: Beyaz Yayınları. | |
| Yılmaz, M., & Atalar, U. (2021). Otizmli kardeşe sahip çocukların yapısal aile terapisi bağlamında değerlendirilmesi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1),590-604. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
