İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03071011 İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma 4 Güz 7 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Derste gönüllülük kavramı çeşitli boyutlarıyla incelenmektedir. Öğrencilerin, tercih ettiği ve bölüm tarafından onaylanan bir insani hizmet örgütünde (merkezi veya yerel yönetim kuruluşları, sivil toplum örgütleri, uluslararası örgütlerin Türkiye temsilcilikleri vb.) gönüllü çalışma yapması, bulundukları insani hizmet örgütünde yürütülen çalışmalara ilişkin gözlem yapması ve gerektiğinde katkıda bulunması, tüm çalışmaları raporlaştırması beklenmektedir.
Dersin Amacı
Sosyal hizmet öğrencilerinin bir gönüllü kimliği ile yürüteceği bu çalışma sürecinde kendini tanıması, bilgi ve uygulama deneyimi kazanması ve becerilerini geliştirmesi, süper vizyon altında gönüllü çalışma deneyimi kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, dersin kapsamını belirleme ve temel kavramlar
2 İnsani Hizmet Örgütleri kavramının tanımı
3 İnsani Hizmet Örgütleri kavramının amacı, sorumlulukları
4 İnsani Hizmet Örgütleri kavramının özellikleri,
5 İnsani Hizmet Örgütlerinde insan kaynakları yönetimi
6 Gönüllülük
7 İnsani Hizmet Örgütleri'nde gönüllü-profesyonel personelin çalışma ilişkileri
8 Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında İnsani hizmet örgütlerinin incelenmesi
9 Ara Sınav
10 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(I)
11 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (II)
12 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (III)
13 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması (IV)
14 Dersin genel değerlendirilmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Tutar, H. (2017). İnsanlar ve Örgütler, Degar Yayınları
Tutar, H. (2017). Örgüt Kültürü, Detay Yayıncılık
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0