Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03071001 | Baskı Karşıtı Uygulama | 4 | Güz | 7 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Toplumlarda baskı altındaki gruplar; baskı örüntüleri, baskı karşıtı uygulama stratejileri; ayrımcılık ve dışlanma.
Dersin Amacı
Bu ders, sosyal hizmet öğrencilerinin baskı, ayrımcılık, dışlanma ve sosyal adaletsizliği anlamalarını ve eleştirel bir biçimde çözümleyebilmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin içeriği hakkında bilgilendirme |
| 2 | Baskı karşıtı uygulamanın teorik temelleri |
| 3 | Baskı, sosyal bölünme ve kimlik. |
| 4 | Sosyal hizmette eleştirel perspektifler (Radikal yaklaşım, Yapısal yaklaşım, Feminist yaklaşım vb.) |
| 5 | Sosyal hizmette eleştirel perspektifler (Irkçılık karşıtı yaklaşım, güçlendirme yaklaşımı vb.) |
| 6 | İnsan hakları, sosyal adalet ve baskı karşıtı yaklaşım |
| 7 | İktidar ve baskı: Sosyal hizmetin ideolojik hizmeti |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Baskı karşıtı sosyal hizmet yaklaşımı |
| 10 | Baskı karşıtı yaklaşım ve sosyal politika ilişkisi |
| 11 | Sosyal dışlanma ve baskı karşıtı sosyal hizmet |
| 12 | Baskı karşıtı uygulama örneği (Farklı Sosyokültürel Değerlere Sahip Birey ve Gruplara Yönelik Sosyal İçerme Politikaları: Konya Tatlıcak Mahallesi Örneği) |
| 13 | Proje Ödevi Üzerine Görüşme |
| 14 | Dersin genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Adams, R. (2002). "Developing Critical Practice in Social Work". Critical Practice in Social Work (ed. Adams, R., Dominelli, L. ve M. Payne). Palgrave. s: 83-95. |
| Akbaş, E. (2014). Sosyal Çalışmada Çağdaş Eleştirel Perspektifler, Ankara: Sabev. | |
| Bauman, Z. (2003). Sosyolojik Düşünmek, Ayrıntı Yayınları. s: 9-64. | |
| Dominelli, L. (2002). Anti-Oppressive Social Work Theory and Practice, Palgrave Macmillan. s: 37-56. | |
| Dominelli, L. (2002). Anti-Oppressive Social Work Theory and Practice, Palgrave Macmillan. s: 7-35 | |
| İçağasıoğlu-Çoban, A. ve S. Buz (2008). "Eleştirel Teori: Gelişimi, Kabulleri ve Sosyal Hizmette Kullanımı". Toplum ve Sosyal Hizmet, 19(1). | |
| Tuncay, T. ve S. İl (2006). "Sosyal Hizmette Baskı Karşıtı Uygulama."Toplum ve Sosyal Hizmet, 17(2). | |
| Ward, D. (1998). "Groupwork". Social Work, Themes, Issues and Critical Debates (ed. Adams, R., Dominelli, L. ve M. Payne). Palgrave. s:149-159. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
