İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03070002 Sosyal Hizmet Yönetimi 4 Güz 7 3+0+0 5 5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Dersin içeriğinde örgüt ve yönetim kavramı ve kuramları, sosyal hizmet örgütlerinin temel özellikleri ve türleri, yönetim ilkeleri ve boyutları, örgütsel çatışma ve örgütsel değişme, çağdaş yönetim anlayışının sosyal hizmete uyarlanması, yönetici olarak sosyal hizmet uzmanı gibi konular yer almaktadır.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere sosyal hizmet örgütlerinin işleyişi konusunda bilgi sağlamak ve etkili bir sosyal hizmet yönetimi için nelerin gerekli olduğu hakkında bilgi vermek üzere tasarlanmıştır. Öğrencilerin sosyal hizmet alanındaki yönetim konularını hakkıyla kavramaları beklenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. 5
P5 Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. 4
P10 Etik ve profesyonel davranış sergiler. 5
P12 Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. P.2.1 1
Ö2 Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma. P.2.2 1
Ö3 Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. P.2.3 1
Ö4 Sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirlik yaklaşımına uygun hareket etme. P.2.4 1
Ö5 Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. P.2.5 1
Ö6 Eleştirel düşünme becerileri temelinde mesleki kararları oluşturma. P.5.2 1
Ö7 Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. P.10.1 1
Ö8 Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. P.12.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve dersin çerçevesini tartışma. Yönetim kavramı, gelişimi, modern yönetim anlayışının kökenleri, yönetimin işlev ve rolleri.
2 Örgüt ve yönetim kuramları -I
3 Örgüt ve yönetim kuramları -II
4 Yeni kamu yönetimi anlayışı ve sosyal hizmetler sistemine etkileri
5 Türkiye'de kamu yönetimi sistemi
6 İnsani hizmet örgütleri: Kapsam ve temel özellikler
7 İnsani hizmet örgütleri: Kapsam ve temel özellikler (konuk konuşmacı)
8 Ara Sınav
9 İnsani Hizmet Örgütlerini Etkileyen Çevresel Faktörler
10 İnsani Hizmet Örgütlerinde Örgüt Kültürü ve Değerler
11 İnsani Hizmet Örgütlerinde Karar Alma: Liderlik, Katılım
12 Stratejik Planlama
13 İnsani Hizmet Örgütlerinde Çevresel Kaynakları Kullanma ve Fon Geliştirme
14 Proje Tasarımı (Konuk Konuşmacı)
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Akarcay Ulutas, D. (2017) "Sosyal Hizmet ve Yönetim Bakış Açısı"Sosyal Hizmeti Yeniden Düşünmek (Ed. Tahir Emre Gencer ve İbrahim Cılga) içinde, ss: 153-170. Nika Yayinevi, Ankara.
Brody, R. ve Nair, M.D. (2020). Makro Sosyal Hizmet (Buz, S., Ayalp, M.C. Çeviri Editorler). Nika Yayinevi. Ankara.
Çetin, H. (2018) Sosyal Hizmet Yönetimi Bugünü ve Yarını. Nika Yayınevi, Ankara.
Tuncay, T. (2005). "İnsani Hizmet Örgütlerinin Yönetiminde Bilişim Sistemleri". Toplum ve Sosyal Hizmet. Cilt: 16, Sayı: 1, Hacettepe Üniversitesi İİBF Sosyal Hizmet Bölümü Yayını. Ankara
Ustabaşı Gündüz, D. (2017) "Yeni Kamu Yönetimi Anlayışının Sosyal Hizmet Yönetimine Yansımaları". Sosyal Hizmeti Yeniden Düşünmek (Ed. Tahir Emre Gencer ve İbrahim Cılga) içinde, ss: 171-188. Nika Yayınevi, Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 12 12
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 25 25
Diğer 1 10 10
Toplam İş Yükü: 151
Toplam Yük / 30 5,03
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P5 P10 P12
Ö1 Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. 5 - - -
Ö2 Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma. 5 - - -
Ö3 Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. 5 - - -
Ö4 Sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirlik yaklaşımına uygun hareket etme. 5 - - -
Ö5 Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. 5 - - -
Ö6 Eleştirel düşünme becerileri temelinde mesleki kararları oluşturma. - 4 - -
Ö7 Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. - - 5 -
Ö8 Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. - - - 3