Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03061013 | Psikiyatrik Sosyal Hizmet | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu derste psikiyatrik sosyal hizmet alanı, ruh sağlığı alanında gelişmeler ve bu alanda çalışan sosyal hizmet uzmanının rol ve fonksiyonları anlatılacaktır. Psikiyatrik bozukluklar ve sınıflandırılması, psikiyatrik bozuklukların tedavisi ve psikiyatrik sosyal hizmet alanında ekip çalışması ele alınacak diğer konulardır. Ders bu içerikle uygun film gösterileriyle desteklenecektir.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilerin ruhsal hastalıkların sınıflandırılması ve teşhisi konularındaki bilgilerini geliştirmelerinde yardımcı olmak ve ruh sağlığı alanındaki sosyal hizmet uygulamalarını gerçekleştirebilmek üzere öğrencileri donanımlı hale getirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 5 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 5 |
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 5 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 4 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 5 |
P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö2 | Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | P.4.1 | 1 |
Ö4 | Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların psikososyal ihtiyaç ve sorunlarına odaklanan uygulamalara taşıma. | P.8.4 | 1 |
Ö5 | Uygulamalarda etik karar alma. | P.10.2 | 1 |
Ö6 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | P.12.2 | 1 |
Ö7 | Sosyal hizmet müdahalesini müracaatçı sistemi ile birlikte planlama ve uygulama. | P.12.3 | 1 |
Ö8 | Müracaatçı sisteminin ihtiyaç ve sorunlarıyla ilişkili kaynakları tespit etme, kaynaklarla bağlantı kurma ve bu kaynakları harekete geçirme. | P.12.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, Temel kavramlar: bir disiplin olarak psikiyatri, ruh hastalığı, nevroz, psikoz, hasta, hastalık, iyileşme ve rehabilitasyon |
2 | Ruh hastalıklarının sınıflandırılması (I) |
3 | Ruh hastalıklarının sınıflandırılması (II) |
4 | Ruh hastalıklarının tedavisi: Psikoterapiler ve ilaç tedavisi |
5 | Ruh hastalıklarının tedavisinde değerler ve etik konular |
6 | Patch Adams: film gösterimi, değerlendirme ve tartışma |
7 | Guguk Kuşu: film gösterimi, değerlendirme ve tartışma |
8 | Psikiyatrik sosyal hizmetin tarihsel gelişimi, psikiyatrik sosyal hizmet alanının temel özellikleri |
9 | Ara sınav |
10 | Psikiyatri kliniğinde sosyal hizmet uzmanının bir günü |
11 | Erişkin Psikiyatri: Öykü alma, erişkin psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulamaları |
12 | Çocuk psikiyatri: Öykü alma, erişkin psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulamaları |
13 | Yaşlılık ve psikiyatri: Öykü alma, erişkin psikiyatrisinde sosyal hizmet uygulamaları |
14 | Psikiyatride ekip çalışması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Bentley, Kia J., (ed.) (2002). Social work practice in mental health. Pasific Grove, Wadsworth Group. Brooks / Cole |
Duyan, V. (1996). Sağlıkta psiko-sosyal boyut: tıbbi sosyal hizmet, Ankara: 72 TDFO Ltd.Şti. | |
Özdemir, U. (2000). Psikiyatrik sosyal hizmet. Ankara |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 129 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,30 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 | P8 | P10 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. | 5 | - | - | - | - | - |
Ö2 | Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. | - | 5 | - | - | - | - |
Ö3 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | - | - | 5 | - | - | - |
Ö4 | Hak temelli yaklaşımı toplumdaki farklı grupların psikososyal ihtiyaç ve sorunlarına odaklanan uygulamalara taşıma. | - | - | - | 4 | - | - |
Ö5 | Uygulamalarda etik karar alma. | - | - | - | - | 5 | - |
Ö6 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | - | - | - | - | - | 4 |
Ö7 | Sosyal hizmet müdahalesini müracaatçı sistemi ile birlikte planlama ve uygulama. | - | - | - | - | - | 4 |
Ö8 | Müracaatçı sisteminin ihtiyaç ve sorunlarıyla ilişkili kaynakları tespit etme, kaynaklarla bağlantı kurma ve bu kaynakları harekete geçirme. | - | - | - | - | - | 4 |