Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03061009 | Mesleki İngilizce I | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Düz anlatım Sınıf içi tartışma Literatür tarama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur. |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İsmail PİŞER |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciye sosyal hizmet terminolojisi tanıtılır. Sosyal hizmet kuram ve uygulamasına ilişkin seçilmiş metinlere yer verilerek bu metinlerin İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çözümlemesi yapılır. Öğrencilerin İngilizce yazma becerileri geliştirilmeye çalışılır.
Dersin Amacı
Sosyal hizmet alanında farklı müracaatçı gruplarıyla çalışabilecek olan öğrencilerine, gereken hizmet ve yardımı götürebilmelerinde önemli iletişim araçlarından birisi olan yabancı dili başlangıç düzeyde okuma, dinleme, yazma ve pratik iletişim kurma becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 3 |
| P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 3 |
| P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
| P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | P.3.4 | 1 |
| Ö2 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | P.6.4 | 1 |
| Ö3 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | P.7.7 | 1 |
| Ö4 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | P.10.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin genel işlenişi, amaç ve beklentilerle ile ilgili tartışma |
| 2 | Genel bilgi düzeyinin belirlenmesi ve gramer bilgilerine genel bakış |
| 3 | Sosyal hizmette İngilizce kavramlar I |
| 4 | Sosyal hizmette İngilizce kavramlar II |
| 5 | Sosyal hizmette İngilizce kavramlar III |
| 6 | Sosyal inceleme raporu (aile refahı) |
| 7 | Sosyal inceleme raporu (sosyal yardım alanı) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Sosyal inceleme raporu (çocuk refahı) |
| 10 | Sosyal inceleme raporu (yaşlı refahı) |
| 11 | Sosyal inceleme raporu (engelli refahı) |
| 12 | Sosyal hizmet ve kurumsal diyalog örnekleri I |
| 13 | Sosyal hizmet ve kurumsal diyalog örnekleri II |
| 14 | Dersin Genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Barker RL. (1999). The Social Work Dictionary.Washington: NASW Press. |
| Geraldine Ludbrook, English For International Social Work, Libreria Editrice Cafoscarina, 2011. | |
| Grammar In use, A Self Study Reference and Practice Book For Intermediate Students, Second Edition. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P6 | P7 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | 3 | - | 2 | - |
| Ö2 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | - | 3 | - | - |
| Ö3 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | - | - | 3 | - |
| Ö4 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | - | - | 1 | 3 |
