Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03041011 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İnsan kaynakları ile ilgili temel kavramlar ve teorik çerçeve; dünyada ve Türkiye'de işgücü piyasaları; insan kaynakları planlaması; iş analizleri; personel seçme ve yerleştirme; eğitim yönetimi; kariyer yönetimi; motivasyon; iş tasarımı; iş değerleme; ücret yönetimi.
Dersin Amacı
Kurumlarda görev yapan sosyal hizmet çalışanının; insan kaynakları yönetiminin temel amaçlarını, niteliklerini, önemini, uygulamalarını ve yararlarını kavramasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 5 |
| P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 5 |
| P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
| P9 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 5 |
| P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma. | P.2.2 | 1 |
| Ö3 | Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. | P.2.3 | 1,3 |
| Ö4 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | P.2.5 | 1 |
| Ö5 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | P.3.4 | 1 |
| Ö6 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | P.7.1 | 1 |
| Ö7 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | P.9.1 | 1 |
| Ö8 | Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme. | P.10.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Yönetimi dersinin genel çerçevesi hakkında bilgilendirme. Ders konularının Sosyal çalışmacıya yararlarını tartışma |
| 2 | Tanım, tarihçe ve genel kuramlar, İnsan Kaynakları Yönetimi'nin önemi |
| 3 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri: Personel seçimi ve işe alım süreçler |
| 4 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, İş ve görev tanımları ve eğitim |
| 5 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Oryantasyon ve oryantasyon süreçleri |
| 6 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, İş Analizi ve iş değerleme |
| 7 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Performans değerlendirme ve performans yönetimi |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Ücret yönetimi |
| 10 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Kariyer yönetimi |
| 11 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Kurullar oluşturma ve yönetimi |
| 12 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Mevzuat (Kanunlar) |
| 13 | Kurum Kültürü |
| 14 | Dersin genel değerlendirilmesi tamamlanması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Uyargil, C. ve diğerleri (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları. |
| Ülsever, C. (2002). 21. Yüzyılda İnsan Yönetimi. İstanbul: Om Yayınevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 121 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P7 | P9 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma. | 5 | - | - | - | - |
| Ö3 | Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. | 5 | - | - | - | - |
| Ö4 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | 5 | - | - | - | - |
| Ö5 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | - | 5 | - | - | - |
| Ö6 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | - | - | 4 | - | - |
| Ö7 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | - | - | - | 5 | - |
| Ö8 | Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme. | - | - | - | - | 5 |
