Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Sosyal ve Beşeri Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03040003 | Davranış Bozuklukları | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kişilik gelişiminin basamakları, egonun uyum işlevleri, ego savunma mekanizmaları, psikopatoloji kavramı, ruhsal bozukluklarının sınıflandırılması, ruhsal bozuklukların tanıtımı: Zihinsel yeti eksiklikleri, Otizm spektrum bozuklukları, Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, Duygudurum bozuklukları, İntihar, Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar, Anksiyete bozuklukları, Disosiyatif bozukluklar ve bedensel belirtili ruhsal hastalıklar, Dürtü kontrol bozuklukları, Kişilik bozuklukları ve Bağımlılıklar
Dersin Amacı
Öğrencinin hastalık-sağlık, normal-anormal kavramları arasındaki farkı kavrayarak bu kavramlara bağlı olarak davranış bozukluklarının oluşumunu anlayabilmesi ve davranış bozukluklarını tanıyabilmesini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kişilik gelişiminin basamakları |
| 2 | Egonun işlevleri ve savunma mekanizmaları |
| 3 | Ruhsal değerlendirmede normal, anormal kavramı ve psikopatolojilere giriş. |
| 4 | Zihinsel yeti eksiklikleri |
| 5 | Otizm spektrum bozuklukları ve Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu |
| 6 | Duygudurum bozuklukları |
| 7 | İntihar |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar |
| 10 | Anksiyete bozuklukları |
| 11 | Disosiyatif bozukluklar ve bedensel belirtili bozukluklar |
| 12 | Dürtü kontrol bozuklukları |
| 13 | Kişilik bozuklukları |
| 14 | Bağımlılıklar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kring, A.M., Johson, S.L., Davison, G., Neale, J. (2017). Anormal Psikolojisi / Psikopatoloji, Nobel Yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
