İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900013 Yabancı Dil (İngilizce) II 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
İngilizce dilbilgisinin temel özellikleri, kelime bilgisi ve yazma becerisi, konuşma pratikleri, kendilerini ifade etme yeterliliği, okuduğunu ve dinlediğini anlama yetisi.
Dersin Amacı
Öğrencilere kendi meslekleriyle ilgili temel akademik calısmaları yaparken gerekli olan seviyede ingilizce öğretmektir. Öğrenciler bunun için akademik makaleler incelerler ve okuma, yazma, dinleme ve konuşma etkinlikleri yaparlar. CEF (Common European Frame ) doğrultusunda öğrencileri A2 seviyesine getirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P6 Toplumsal sorumluluk bilincini gözeterek yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir ve farklı sağlık disiplinlerde ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yetisi kazanır. 3
P7 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme P.7.1 1
Ö2 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. P.7.2 1
Ö3 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. P.7.3 1
Ö4 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme P.7.4 1
Ö5 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. P.7.5 1
Ö6 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. P.7.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse Giriş
2 Unite- 6 Whiz Kids sf: 48-49 ""Elon Musk"" adlı parçayla ' Simple Past Tense ' Çalışması , geçmş zamada düzenli fiil sesletimi
3 Unite 6 , Geçmiş zamanda düzensiz fiiller alıştırması sy: 51-3 -ed ve -ing son eki ile biten sıfatlar ile ilgili çalışma Duyguları szölü aktarma çalışması
4 Unite 6 İşlevsel dil kullanımı çerçevesinde sayma sayıları , sıra sayıları ve tarihlerin günlük kullanımı sf: 54 Unite 7 ""Dates to Remember ,Türk sosyal hayatında önemli gelişmeler ile ilgili geçmiş zaman çalışması
5 unite 7 'My Erasmus Experience' metni ile dinlem çalışması , sf:57 Aziz Sancarı biyografisi ile geçmiş zaman okuma çalışması sf:58-9 zaman bildiren edat kullanımı
6 Unite 7 geçmiş zaman kapsamında konuşma ve okuma çalışması sf: 60 sıfattan zarf türetme çalışması sf: 62 cümlenin öğelerini ayırma çalışması Türk kültürüne ait önemli günleri tanıtma ile konuşma çalışması
7 Vize Haftası
8 Unite 8 ' Are you hungry?' ünitesi kapsamında yiyecekleri sınıflandırma , niceleme belirteçleri kapsamında sayılan ve sayılamayan yiyeceklerin sınıflandırılması sf:66-8
9 Unite 8, isimlerden önce belirtme edatı kullanımı , sayılmayan isimler ile kullanılan ölçü birimleri ile ilgili alıştırması sf: 69-72 Like fiili ve would like kullanımı sf: 72 'Pizzanın Tarihi ' okuma alıştırması
10 Unite 8 çerçevesinde yemek tarifi hazırlama ile kelime çalışması ve yazma çalışması sf: 74-5 Unite 9 sıfatlarla karşılaştırma yapısı ile ilgili okuma ve gramer çalışması sf:78-81
11 Comparative ve Superlative yapıları üzerine egzersis sf: 82-83 Sahiplik bildiren have/has got kullanımı sf: 84
12 Şehir ve kırsal yaşamda yerleşim ile ilgili kelime çalışması sf: 86-7 İki şehir karşılaştırmsı içeren yazma çalışması sf: 88 Unite 10 yer yön edat kullanımına yönelik dinleme alıştırması sf: 90
13 Unite 10 , şimdiki zaman içeren gramer alıştırması sf:91-92 Belgisiz zamir kullanımı sf:93
14 Genel Tekrar
15 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar ingilizce ders kitabı
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 10 10
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 62
Toplam Yük / 30 2,07
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P7
Ö1 Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme 5
Ö2 Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. 5
Ö3 Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. 5
Ö4 Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme 5
Ö5 Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. 5
Ö6 Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. 5