İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikler
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanı ile ilgili çekim pozisyonlarını, görüntüleme cihazlarının teknik alt yapısını ve fizik prensiplerini, radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunma kurallarını, kontrast maddelerin farmakolojik yapılarını, yan etkilerini, risk faktörlerini değerlendirip uygulayabilme bilgisine sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
P.1.1) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki gerekli kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.1.2) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki uygulama gereksinimlerini kuramsal temellerle ilişkilendirerek anlayabilme.
P.1.3) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki kuramsal bilgileri hasta üzerinde uygulayabilme.
P.1.4) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki farklı yaklaşımların uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme
P.1.5) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerinde stratejiler geliştirebilme.
P.1.6) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında elde edilen bilgileri değerlendirebilme.
P2) Sağlık alanı ile ilişkili anatomik ve fizyolojik konular ile ilgili genel tıbbi terimler, ilk yardım konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
P.2.1) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.2.2) Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme.
P.2.3) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme
P.2.4) Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme.
P.2.5) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek tıbbi görüntüleme teknikleri alanında stratejiler geliştirebilme.
P.2.6) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma.
P3) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.3.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme
P.3.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.3.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.3.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme
P.3.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.3.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P4) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
P.4.1) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları açıklayabilme.
P.4.2) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları anlayabilme.
P.4.3) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları uygulayabilme.
P.4.4) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları analiz edebilme.
P.4.5) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumluluklar doğrultusunda uygulama stratejileri oluşturabilme.
P.4.6) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukların uygulama süreçlerine katkısını ele alarak değerlendirebilme.
P5) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilir.
P.5.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme.
P.5.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme.
P.5.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme.
P.5.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme.
P.5.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme.
P.5.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P6) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilir.
P.6.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.6.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.6.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.6.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.6.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.6.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P7) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilir.
P.7.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.7.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.7.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.7.4) Farklı disiplinlerle iş birliğini organize edebilme.
P.7.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.7.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P8) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.
P.8.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme.
P.8.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme.
P.8.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme.
P.8.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.8.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme.
P.8.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme.
P9) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.9.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme.
P.9.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme.
P.9.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme.
P.9.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme.
P.9.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme.
P.9.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.9.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme.
P.9.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme.
P10) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur.
P.10.1) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme
P.10.2) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme
P.10.3) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme
P.10.4) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme
P.10.5) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme
P.10.6) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P1) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanı ile ilgili çekim pozisyonlarını, görüntüleme cihazlarının teknik alt yapısını ve fizik prensiplerini, radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunma kurallarını, kontrast maddelerin farmakolojik yapılarını, yan etkilerini, risk faktörlerini değerlendirip uygulayabilme bilgisine sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
P.1.1) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki gerekli kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.1.2) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki uygulama gereksinimlerini kuramsal temellerle ilişkilendirerek anlayabilme.
P.1.3) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki kuramsal bilgileri hasta üzerinde uygulayabilme.
P.1.4) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki farklı yaklaşımların uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme
P.1.5) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerinde stratejiler geliştirebilme.
P.1.6) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında elde edilen bilgileri değerlendirebilme.
P2) Sağlık alanı ile ilişkili anatomik ve fizyolojik konular ile ilgili genel tıbbi terimler, ilk yardım konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
P.2.1) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.2.2) Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme.
P.2.3) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme
P.2.4) Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme.
P.2.5) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek tıbbi görüntüleme teknikleri alanında stratejiler geliştirebilme.
P.2.6) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma.
P8) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olur.
P.8.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme.
P.8.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme.
P.8.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme.
P.8.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.8.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme.
P.8.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme.
P9) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.9.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme.
P.9.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme.
P.9.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme.
P.9.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme.
P.9.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme.
P.9.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme
P.9.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme.
P.9.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P1) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanı ile ilgili çekim pozisyonlarını, görüntüleme cihazlarının teknik alt yapısını ve fizik prensiplerini, radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunma kurallarını, kontrast maddelerin farmakolojik yapılarını, yan etkilerini, risk faktörlerini değerlendirip uygulayabilme bilgisine sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
P.1.1) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki gerekli kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.1.2) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki uygulama gereksinimlerini kuramsal temellerle ilişkilendirerek anlayabilme.
P.1.3) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki kuramsal bilgileri hasta üzerinde uygulayabilme.
P.1.4) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki farklı yaklaşımların uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme
P.1.5) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerinde stratejiler geliştirebilme.
P.1.6) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında elde edilen bilgileri değerlendirebilme.
P2) Sağlık alanı ile ilişkili anatomik ve fizyolojik konular ile ilgili genel tıbbi terimler, ilk yardım konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır.
P.2.1) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.2.2) Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme.
P.2.3) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme
P.2.4) Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme.
P.2.5) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek tıbbi görüntüleme teknikleri alanında stratejiler geliştirebilme.
P.2.6) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma.
P6) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilir.
P.6.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.6.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.6.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.6.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.6.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.6.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P3) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.3.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme
P.3.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.3.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.3.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme
P.3.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.3.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P4) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
P.4.1) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları açıklayabilme.
P.4.2) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları anlayabilme.
P.4.3) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları uygulayabilme.
P.4.4) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları analiz edebilme.
P.4.5) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumluluklar doğrultusunda uygulama stratejileri oluşturabilme.
P.4.6) Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukların uygulama süreçlerine katkısını ele alarak değerlendirebilme.
P5) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilir.
P.5.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme.
P.5.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme.
P.5.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme.
P.5.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme.
P.5.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme.
P.5.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme
P7) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilir.
P.7.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.7.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.7.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.7.4) Farklı disiplinlerle iş birliğini organize edebilme.
P.7.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.7.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P10) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur.
P.10.1) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme
P.10.2) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme
P.10.3) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme
P.10.4) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme
P.10.5) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme
P.10.6) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme