Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900012 | Yabancı Dil (İngilizce) I | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ders, öğrencilerin Yabancı dille ilgili farkındalığını artırarak, temel becerileri ve başlangıç seviyesindeki dilbilgisi konularını öğrenmeyi ve hedef dili kısıtlı da olsa da kullanmayı amaçlar
Dersin Amacı
-Başlangıç seviyesinde dil bilgisi ve kelime bilgisi kazanımı -Başlangıç seviyesi okuma ve dinleme parçalarını anlayabilme ve ilgili soruları cevaplayabilme - Temel seviyede sözlü ve yazılı olarak etkin bir iletişim becerisine sahip olabilme
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 3 | |
| P3 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | P.3.1 | 1 |
| Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | P.3.2 | 1 |
| Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | P.3.3 | 1 |
| Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme | P.3.4 | 1 |
| Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | P.3.5 | 1 |
| Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | P.3.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse Giriş, Dersi ve kullanılacak kaynağı tanıtma |
| 2 | ‘to be'Fiili , Kişisel bilgi verme, Aitlik eki (Possessive ‘s), Okuma Parçası, İlgili alıştırmalar |
| 3 | ‘to be'fiili ile ilgili alıştırmalar, Dinleme parçası, Zıt sıfatlar, Aile konusu ile ilgili kelime çalışması, ‘To be', Kişi zamirleri ve sıfatları üzerine alıştırma |
| 4 | İki meslek üzerine okuma parçaları, Geniş zaman (Tüm kişi zamirleri için) |
| 5 | ‘Spor'konusu ile ilgili kelime alıştırması, ‘Durum've ‘Eylem'filleri üzerine çalışma, Aile üyeleri ile ilgili konuşma alıştırması |
| 6 | ‘Meslekler'ile ilgili kelime çalışması, Saatler, Zaman kavramı ile ilgili kalıp cümle ve soruları çalışma, Haftanın günleri, Geniş Zaman (Simple Present) kullanarak our sorma, Sıklık zarfları, Wh- ile başlayan soru kelimeleri üzerine alıştırma |
| 7 | Tekrar haftası, Vize sınavı bilgilendirmesi |
| 8 | Wh- ile başlayan soru kelimeleri, Boş zamanlarda yapılan aktiviteler, Konuyla ilintili olan okuma parçası 'I enjoy my weekends've ilgili soruları cevaplama, Haftasonları üzerine yazma alıştırması, Günlük hayattan ifadeler çalışma (Bir restoranda kullanılabilecek günlük ifadeler) |
| 9 | ‘Ev've ‘Mobilya'konusu ile ilgili kelime çalışması, Bunlarla ilgili ‘There is/are'kullanark cümleler kurma, Okuma parçası, Bir evin betimlenmesini içeren dinleme parçası, ‘Evinizi betimleyin'konulu bir paragraph yazma çalışması |
| 10 | İşaret sıfat/zamirleri üzerine çalışma (This/That/These/Those), Miktar belirteçleri (some, any, a/an) |
| 11 | Yetenekler konusu konuşma (can/can't), ‘To be'fiili ve ‘can'in geçmiş zaman formunda kullanımı |
| 12 | ‘Başarı'konusu ile ilgili konuşma ve iki başarılı ünlü kişi hakkında okuma parçası, ilgili alıştırmalar |
| 13 | Günlük kullanımı yaygın olan bazı ifadeler, kelime kalıpları ve edatlar, Yetenekleri ve yetersizlikleri ile bir kişiyi betimleme üzerine bir paragraf çalışması |
| 14 | Tekrar haftası, Final sınavı bilgilendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ÇELİK M. (2018). Progress English Elementary Student's Book A1. KTO Karatay Yayınları. |
| ingilizce ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 62 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,07 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 |
|---|---|---|
| Ö1 | Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme | 5 |
| Ö2 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. | 5 |
| Ö3 | Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. | 5 |
| Ö4 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme | 5 |
| Ö5 | Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. | 5 |
| Ö6 | Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. | 5 |
