Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99401013 | Omurga Sağlığı | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sağlık, sağlıklı yaşam kavramı, egzersiz, fiziksel aktivite ve çeşitli hastalıklarda egzersizin etkisi
Dersin Amacı
Öğrencilere sağlıklı yaşam ve egzersiz ilişkisi hakkında genel bilgiler vermek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P6 | Toplumsal sorumluluk bilincini gözeterek yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir ve farklı sağlık disiplinlerde ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yetisi kazanır. | 3 |
P15 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinler için gereken bilgileri edinebilme. | P.6.1 | 1 |
Ö2 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki temel prensipleri anlayabilme. | P.6.2 | 1 |
Ö3 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki şartları uygulayabilme. | P.6.3 | 1 |
Ö4 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme. | P.6.4 | 1 |
Ö5 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki bilgilerle stratejiler oluşturabilme. | P.6.5 | 1 |
Ö6 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki bilgilerle öğrenme deneyimlerini daha da iyileştirmek için önerilerde bulunma. | P.6.6 | 1 |
Ö7 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | P.15.1 | 1 |
Ö8 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | P.15.2 | 1 |
Ö9 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | P.15.3 | 1 |
Ö10 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | P.15.4 | 1 |
Ö11 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | P.15.5 | 1 |
Ö12 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | P.15.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse giriş |
2 | Sağlık nedir |
3 | Omurga nedir |
4 | Kolumna vertebralis anatomisi |
5 | Kolumna vertebralis biyomekaniği |
6 | Kolumna vertebralis hastalıkları |
7 | Kolumna vertebralis hastalıkları |
8 | Kolumna vertebralis hastalıklarından korunma |
9 | Ara Sınav |
10 | Egzersiz |
11 | Kolumna vertebralis ve Egzersiz |
12 | Tartışma |
13 | Tartışma |
14 | Genel tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Cilt II Hipokrat Yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 78 | ||
Toplam Yük / 30 | 2,60 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P6 | P15 |
---|---|---|---|
Ö1 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinler için gereken bilgileri edinebilme. | 3 | - |
Ö2 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki temel prensipleri anlayabilme. | 3 | - |
Ö3 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki şartları uygulayabilme. | 3 | - |
Ö4 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme. | 3 | - |
Ö5 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki bilgilerle stratejiler oluşturabilme. | 3 | - |
Ö6 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki bilgilerle öğrenme deneyimlerini daha da iyileştirmek için önerilerde bulunma. | 3 | - |
Ö7 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | - | 5 |
Ö8 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | - | 5 |
Ö9 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | - | 5 |
Ö10 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | - | 5 |
Ö11 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | - | 5 |
Ö12 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | - | 5 |