Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99401011 | Meslek Etiği | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Etik kavramına giriş, etik ve ahlak kavramları arasındaki fark, sağlık çalışanları ve hasta ile arasında ki etik kurallar, medikal tarihçe ve etik, etik kurallar, dürüstlük ilkesi
Dersin Amacı
Sağlık hizmetleri sunumundaki etik kuralları öğrencilere benimsetmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 3 | |
| P4 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 5 |
| P10 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları açıklayabilme. | P.4.1 | 1 |
| Ö2 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları anlayabilme. | P.4.2 | 1 |
| Ö3 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları uygulayabilme. | P.4.3 | 1 |
| Ö4 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları analiz edebilme. | P.4.4 | 1 |
| Ö5 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumluluklar doğrultusunda uygulama stratejileri oluşturabilme. | P.4.5 | 1 |
| Ö6 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukların uygulama süreçlerine katkısını ele alarak değerlendirebilme. | P.4.6 | 1 |
| Ö7 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | P.10.1 | 1 |
| Ö8 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | P.10.2 | 1 |
| Ö9 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | P.10.3 | 1 |
| Ö10 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | P.10.4 | 1 |
| Ö11 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | P.10.5 | 1 |
| Ö12 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | P.10.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Etik - Ahlak kavramları ve Aralarındaki Farklılıklar |
| 2 | Etik Kurallar ve Etik Sorunlar |
| 3 | Meslek Etiği ve Tıp Etiği |
| 4 | İş Yerinde Etik Ortam Sağlamak |
| 5 | Meslek etiği açısından sağlık çalışanlarının hasta ve hasta yakını ilişkilerinde dikkat etmesi gereken kurallar |
| 6 | Hasta Hakları |
| 7 | Bilişim Etiği Kavramı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Dijital Vatandaşlık |
| 10 | Bilişimde Gizlilik |
| 11 | Bilişimde Doğruluk |
| 12 | Sosyal Medya ve Etik |
| 13 | Bilgi Güvenliği |
| 14 | Bilişim Hukuku ve Suçları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Odabaşı, H.F., Leymun, Ş.O. (2019). Bilişim Etiği ve Güvenliği. Nobel Yayınevi, 1. Baskı, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 86 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2,87 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P4 | P10 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları açıklayabilme. | 5 | - |
| Ö2 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları anlayabilme. | 5 | - |
| Ö3 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları uygulayabilme. | 5 | - |
| Ö4 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları analiz edebilme. | 5 | - |
| Ö5 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumluluklar doğrultusunda uygulama stratejileri oluşturabilme. | 5 | - |
| Ö6 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukların uygulama süreçlerine katkısını ele alarak değerlendirebilme. | 5 | - |
| Ö7 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme | - | 5 |
| Ö8 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme | - | 5 |
| Ö9 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme | - | 5 |
| Ö10 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme | - | 5 |
| Ö11 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme | - | 5 |
| Ö12 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme | - | 5 |
