İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99401011 Meslek Etiği 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Gülfidan BAŞER - [email protected]
Dersin İçeriği
Etik kavramına giriş, etik ve ahlak kavramları arasındaki fark, sağlık çalışanları ve hasta ile arasında ki etik kurallar, medikal tarihçe ve etik, etik kurallar, dürüstlük ilkesi
Dersin Amacı
Sağlık hizmetleri sunumundaki etik kuralları öğrencilere benimsetmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P 3
P4 Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 5
P10 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları açıklayabilme. P.4.1 1
Ö2 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları anlayabilme. P.4.2 1
Ö3 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları uygulayabilme. P.4.3 1
Ö4 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları analiz edebilme. P.4.4 1
Ö5 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumluluklar doğrultusunda uygulama stratejileri oluşturabilme. P.4.5 1
Ö6 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukların uygulama süreçlerine katkısını ele alarak değerlendirebilme. P.4.6 1
Ö7 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme P.10.1 1
Ö8 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme P.10.2 1
Ö9 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme P.10.3 1
Ö10 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme P.10.4 1
Ö11 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme P.10.5 1
Ö12 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme P.10.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Etik - Ahlak kavramları ve Aralarındaki Farklılıklar
2 Etik Kurallar ve Etik Sorunlar
3 Meslek Etiği ve Tıp Etiği
4 İş Yerinde Etik Ortam Sağlamak
5 Meslek etiği açısından sağlık çalışanlarının hasta ve hasta yakını ilişkilerinde dikkat etmesi gereken kurallar
6 Hasta Hakları
7 Bilişim Etiği Kavramı
8 Ara Sınav
9 Dijital Vatandaşlık
10 Bilişimde Gizlilik
11 Bilişimde Doğruluk
12 Sosyal Medya ve Etik
13 Bilgi Güvenliği
14 Bilişim Hukuku ve Suçları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Odabaşı, H.F., Leymun, Ş.O. (2019). Bilişim Etiği ve Güvenliği. Nobel Yayınevi, 1. Baskı, Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 86
Toplam Yük / 30 2,87
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P10
Ö1 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları açıklayabilme. 5 -
Ö2 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları anlayabilme. 5 -
Ö3 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları uygulayabilme. 5 -
Ö4 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukları analiz edebilme. 5 -
Ö5 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumluluklar doğrultusunda uygulama stratejileri oluşturabilme. 5 -
Ö6 Tıbbi görüntüleme teknikleri alanındaki yasal hak ve sorumlulukların uygulama süreçlerine katkısını ele alarak değerlendirebilme. 5 -
Ö7 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme - 5
Ö8 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme - 5
Ö9 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme - 5
Ö10 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme - 5
Ö11 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme - 5
Ö12 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme - 5