Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99400002 | Fizyoloji | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Savaş TORLAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Hücreden organa ve bir bütün olarak insan ile ilgili normal işleyiş mekanizmaları ve bu mekanizmaların bir biri ile olan ilişkileri, Hücre ve genel fizyoloji, kas iskelet fizyolojisi, kan fizyolojisi, kalp ve dolaşım sistemi, fizyolojisi solunum sistemi fizyolojisi, boşaltım sistemi fizyolojisi, sindirim sistemi fizyolojisi, üreme ve endokrin sistem fizyolojisi, sinir sistemi fizyolojisi.
Dersin Amacı
İnsan vücudunda yer alan organ ve sistemler zemininde entegre edilmiş vücudun normal fizyolojisinin tanımlanması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Sağlık alanı ile ilişkili anatomik ve fizyolojik konular ile ilgili genel tıbbi terimler, ilk yardım konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | P.2.2 | 1 |
Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme | P.2.3 | 1 |
Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. | P.2.4 | 1 |
Ö5 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek tıbbi görüntüleme teknikleri alanında stratejiler geliştirebilme. | P.2.5 | 1 |
Ö6 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. | P.2.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Fizyolojiye giriş |
2 | Fizyolojiye giriş |
3 | Metabolizma |
4 | Kas fizyolojisi |
5 | Kas fizyolojisi |
6 | Sinir fizyolojisi |
7 | Sinir fizyolojisi |
8 | Dolaşım fizyolojisi |
9 | Ara Sınav |
10 | Hormonlar |
11 | Solunum fizyolojisi |
12 | Boşaltım fizyolojisi |
13 | Sindirim fizyolojisi |
14 | Üreme fizyolojisi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Aktümsek, A. (2009). Anatomi ve Fizyoloji, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Arthur C. Guyton and John E. Hall; Physiology of the Human Body (Paperback) by Arthur C. Guyton | |
Ders Notları | |
Halis Köylü- Tıbbi Fizyoloji | |
Tıbbi Fizyoloji kitabı, Guyton & Hall, 19. ed. Textbook of Medical Physiology: (Textbook of Medical Physiology) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 |
---|---|---|
Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | 5 |
Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | 5 |
Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme | 3 |
Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. | 3 |
Ö5 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek tıbbi görüntüleme teknikleri alanında stratejiler geliştirebilme. | 3 |
Ö6 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. | 3 |