Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02931009 | Sunum Teknikleri | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Sunum ve sunum türleri, sunumu planlama, sunumu hazırlama, sunumu yapma, sunumu değerlendirme ve öğrenci sunumlarının değerlendirilmesini kapsar.
Dersin Amacı
Öğrencilerin; belli bir konuda bilgiye ulaşıp derleyerek anlatım amacına uygun bir sunum hazırlaması ve bunu bir topluluk önünde sunma becerisini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 4 | |
| P7 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.7.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | GİRİŞ: Dersin amaç ve hedefleri, Sunum tanımı ve Sunum türleri |
| 2 | SUNUM PLANLAMA: Sunumun Amaç ve Hedefleri |
| 3 | SUNUM PLANLAMA: Sunumda Kullanılacak Destek Araçlarının Tasarlanması, Mekan Düzenlemeleri |
| 4 | SUNUM HAZIRLAMA: Bilgi ve veri toplama, Bilgi/verilerin düzenlenmesi, Plan çıkarma, Bilgileri/verileri metne çevirme |
| 5 | SUNUM HAZIRLAMA: Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme, Yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme, Sunumu prova etme |
| 6 | SUNUM HAZIRLAMA: MS-Office Powerpoint ile sunum hazırlama konusunda bilinmesi gerekenler |
| 7 | SUNUMU YAPMA: Sunumun İletişim Öğeleri-1: -Sözlü iletişim, -Sözsüz iletişim-Beden dili, Sunum sırasında beden dilinin kullanımında dikkat edilmesi gerekenler |
| 8 | Ara sınav |
| 9 | SUNUMU YAPMA: Sunumun İletişim Öğeleri-2: Dinleme, Soru Sorma-Sorulara cevap verme, Özetleme-Geribildirim, -Değerlendirme |
| 10 | SUNUM DEĞERLENDİRME: Sunum Değerlendirme Formlarının içeriği, tanıtılması ve hazırlanışı, Sunumun değerlendirilmesi |
| 11 | Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmesi |
| 12 | Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmesi |
| 13 | Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmesi |
| 14 | Öğrenci Sunumları ve Değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 40 (%) |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 30 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 |
|---|---|---|
| Ö1 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | 3 |
