Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02931008 | Sağlık Yönetimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma yöntemi. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Şeyma KAHVECİ | B-223 | [email protected] | 7956 | Salı 13:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Yönetimin Tanımı ve Genel Özellikleri, Yönetimin Tarihsel Gelişimi Yönetimin İşlevleri, Sağlık ve Sağlık Hizmetleri, Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri ve Sınıflandırılması,Türkiye'de Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi, Hastane Organizasyonu, Hastanelerin Tanımı ve Özellikleri, Tıp Hizmetleri Organizasyonu, Özel, Kamu ve Üniversite Hastanesi Karşılaştırması, Sağlık Hizmetleri Yönetiminde Enformasyon, Hasta Güvenliği ve Hasta Hakları
Dersin Amacı
Sağlık ve sağlık hizmetleri ile ilgili temel kavramları öğretmek. Sağlık Hizmetlerinin organizasyonu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve yöntemleri kullanabilmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P7 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.7.2 | |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle iş birliğini organize edebilme. | P.7.4 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı, ders hakkında bilgilendirme |
| 2 | Yönetim Kavramının Tanımı, Özellikleri ve Fonksiyonları |
| 3 | Yönetimin Tarihsel Gelişimi |
| 4 | Sağlık ve Sağlık Hizmetleri |
| 5 | Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri ve Sınıflandırılması |
| 6 | Türkiye'de Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi |
| 7 | Türkiye'de Sağlık Hizmetlerinin Gelişimi II |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Hastane Organizasyonu |
| 10 | Hastanelerin Tanımı ve Özellikleri |
| 11 | Sağlık Kurumlarında Stok Yönetimi |
| 12 | Özel, Kamu ve Üniversite Hastanesi Karşılaştırması |
| 13 | Sağlık Hizmetleri Yönetiminde Enformasyon |
| 14 | Hasta Güvenliği ve Hasta Hakları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kavuncubaşı, Ş., Yıldırım, S. (2010) Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Siyasal Kitabevi. 2. Baskı. Ankara. |
| Tengilimoğlu D., Işık O. ve Akbolat M., (2017). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. Nobel Yayınevi Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 |
|---|---|---|
| Ö1 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | 5 |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle iş birliğini organize edebilme. | 5 |
