Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02931007 | Sağlık Kurumlarında Kaynak Planlaması | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Halil TÜRKTEMİZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Halil TÜRKTEMİZ | B-132 | [email protected] | 7496 | Pazartesi 14:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Bu ders; Sağlık Kurumlarında Kaynak Kavramının Tanımı, Sağlık Kurumlarında Kaynakların Önemi, Sağlık Kurumlarında Kaynakların Seçimi, Sağlık Kurumlarında Kaynakların Verimli ve Etkili Kullanımı, Sağlık Kurumlarında Hedef Belirleme, Sağlık Kurumlarında İhtiyaçların Belirlenmesi, Sağlık Kurumlarında Kaynakların Dağılımı, Sağlık Kurumlarında Kaynakların Planlaması, Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanıcıların Belirlenmesi, Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanıcılarının Eğitimi, Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanımında Kontrol, Sağlık Kurumlarında Kaynak Kullanımında Değerlendirme Süreci, Genel Değerlendirme, Örnek olay incelemesi konularını içermektedir.
Dersin Amacı
Dersin amacı sağlık işletmelerindeki kaynak planlamasının ve malzeme yönetiminin önemini açıklamak, sağlık hizmetini bu planlama ve yönetime göre yapan sağlık kurumlarındaki yapının tanıtılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir | 4 |
P6 | Toplumsal sorumluluk bilincini gözeterek yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir ve farklı sağlık disiplinlerde ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yetisi kazanır. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini anlayabilme. | P.4.1 | 1 |
Ö2 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini kavrayabilme. | P.4.2 | 1 |
Ö3 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini uygulayabilme. | P.4.3 | 1 |
Ö4 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini analiz edebilme. | P.4.4 | 1 |
Ö5 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. | P.4.5 | 1 |
Ö6 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini değerlendirebilme. | P.4.6 | 1 |
Ö7 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki temel prensipleri anlayabilme. | P.6.2 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi |
2 | Sağlık Kuruluşlarında Malzeme Yönetimi |
3 | Malzeme İhtiyaç Tespiti |
4 | Satın Alma Yönetimi |
5 | Stok Yönetimi |
6 | Malzeme Yönetiminin Diğer Fonksiyonları |
7 | Modern Malzeme Yönetimi Teknikleri ve Sistemleri |
8 | Ara Sınav |
9 | Malzeme Yönetimi Bilgi Sistemleri |
10 | Malzeme Yönetiminde Geri Ödeme Sistemleri |
11 | Malzeme Yönetiminde Performans Yönetimi |
12 | Tıbbi Teknoloji Yönetimi ve Değerlendirilmesi |
13 | Tedarik Zinciri ve Malzeme Yönetiminde Etik |
14 | Sağlık İnsan Gücü Planlaması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Tengilimoğlu ve Yiğit. (2017). Sağlık İşletmelerinde Tedarik Zinciri ve Malzeme Yönetimi, 3.Baskı, Nobel Yayıncılık, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P6 |
---|---|---|---|
Ö1 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini anlayabilme. | 4 | - |
Ö2 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini kavrayabilme. | 4 | - |
Ö3 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini uygulayabilme. | 4 | - |
Ö4 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini analiz edebilme. | 4 | - |
Ö5 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini zenginleştiren stratejiler geliştirebilme. | 4 | - |
Ö6 | Teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek yaşam boyu öğrenme bilincini değerlendirebilme. | 4 | - |
Ö7 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki temel prensipleri anlayabilme. | - | 3 |