Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02931003 | Farkındalık ve Değerler Eğitimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Farkındalığın tanımı ve kavranması, kişinin kendini, dış dünyayı tanıması, algılaması ve var olan kazanılmış kalıplarının üstünde farkındalığını artırabilmesi.
Dersin Amacı
Dersin amacı üniversite öğrenimindeki 18-25'li yaşlardaki gençlerin kendilerine, dış dünyaya ve hayata dair farkındalığını, bilinçlilik halini artırmak, anı fark ettirmek ve sanal algıdan uzaklaştırmak, gerçek hayatın algılanmasını bilişsel, duygusal, bedensel, ruhsal olarak artırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 3 | |
| P | 4 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Farkındalık nedir? Dersin içeriğinin ve işlenişi hakkında genel bilgiler |
| 2 | Dur, yavaşla, etrafına bak, kendini fark et |
| 3 | Nefes ve vücut farkındalığı |
| 4 | Yalnız değiliz |
| 5 | Tüm canlılara farkındalık, Çevre bilinci |
| 6 | Sanal farkındalık |
| 7 | ARA SINAV |
| 8 | Kalıplarımız, önyargılarımız |
| 9 | Önceliklerim |
| 10 | Sağlıklı ve hasta olma hali |
| 11 | Zaman algısı, anı fark etmek, geçmiş-gelecek |
| 12 | ""Farkındalığımı artır"" öğrenci sunumları |
| 13 | ""Farkındalığımı artır"" öğrenci sunumları |
| 14 | ""Farkındalığımı artır"" öğrenci sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ders sunumları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
