Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02931001 | Akılcı İlaç Kullanımı | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Akılcı ilaç kullanımının tanımı, ilkeleri, farmakoekonomi, klinik örnekler
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencinin akılcı ilaç kullanımının önemi ve akılcı olmayan ilaç tedavisi örnekleri ile akılcı olmayan ilaç kullanımının nedenleri ve sonuçlarını öğrenmeleri, akılcı olmayan ilaç kullanımının önlenmesi, akılcı ilaç tedavisi için uygulama ilkeleri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Sağlık alanı ile ilişkili anatomik ve fizyolojik konular ile ilgili genel tıbbi terimler, ilk yardım konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
| P | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.2.1 | 1 |
| Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | P.2.2 | 1 |
| Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme | P.2.3 | 1 |
| Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. | P.2.4 | 1 |
| Ö5 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek tıbbi görüntüleme teknikleri alanında stratejiler geliştirebilme. | P.2.5 | 1 |
| Ö6 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. | P.2.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, giriş, amaç, öğrenim hedefleri |
| 2 | İlaçların uygulanma yolları |
| 3 | İlaçların Emilimi, Dağılımı, Biyotransformasyonu, Metabolizması ve Atılımı |
| 4 | İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler, İlaç Etkileşimleri |
| 5 | Akılcı İlaç Kullanımı Nedir |
| 6 | Akılcı İlaç Kullanım İlkeleri |
| 7 | Türkiye'de ve Dünyada Akılcı İlaç Kullanımı |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Sağlık Hizmeti Sunanların ve Hizmet Alanların Akılcı İlaç Kullanımındaki Rolleri |
| 10 | Akılcı Olmayan İlaç Kullanımı Sonuçları |
| 11 | Farmakoekonomi |
| 12 | Özel Hasta Grubunda Akılcı İlaç Kullanımı |
| 13 | Akılcı Antibiyotik Kullanımı |
| 14 | Olgu Tartışmaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 |
|---|---|---|
| Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. | 4 |
| Ö2 | Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. | 4 |
| Ö3 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme | 4 |
| Ö4 | Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. | 4 |
| Ö5 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek tıbbi görüntüleme teknikleri alanında stratejiler geliştirebilme. | 4 |
| Ö6 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. | 4 |
