İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02921014 Tıbbi Terminoloji 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Merve ARI
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Merve ARI B-BZ27 [email protected] 7356
Dersin İçeriği
Temel latince ve genel bilgiler, genel terimler, önekler, kökler, sonekler, Tıbbi görüntüleme hizmetlerinde kullanılan terimler ve alet ve ekipman terminolojisi, sinir sistemi ve psikiyatrik temimler, solunum ve sindirim sistemine ilişkin tıbbi terimler, kardiyovasküler sistem ile kan ve kan yapıcı organlara ilişkin tıbbi terimler, üriner, genital ve endokrin sisteme ilişkin tıbbi terimler, göz, kulak-burun-boğaz ve deriye ilişkin tıbbi terimler, genel terimler ve kısaltmalar.
Dersin Amacı
Meslek ile ilgili tıbbi terimlerin doğru biçimde telaffuz edilmesi, yazılması, ayırt edilmesi ve kullanılması için gerekli bilgi, becerileri ve yeterlikleri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Sağlık alanı ile ilişkili anatomik ve fizyolojik konular ile ilgili genel tıbbi terimler, ilk yardım konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. P.2.1 1
Ö2 Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. P.2.2 1
Ö3 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme P.2.3 1
Ö4 Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. P.2.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Temel latince ve genel bilgiler
2 Genel terimler
3 Önekler
4 Ön ekler
5 Kökler
6 Son ekler
7 Tıbbi görüntüleme hizmetlerinde kullanılan terimler
8 Ara Sınav
9 Sinir sistemi ve psikiyatrik terimler,
10 Solunum ve sindirim sistemine ilişkin tıbbi terimler
11 Kardiyovasküler sistem ile kan ve kan yapıcı organlara ilişkin tıbbi terimler
12 Üriner, genital ve endokrin sisteme ilişkin tıbbi terimler
13 Göz, kulak-burun-boğaz ve deriye ilişkin tıbbi terimler
14 Genel terimler ve kısaltmalar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ekinci, S., Hatipoğlu, H.G. (2020).Yüksekokullar İçin Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı. Hatiboğlu Yayıncılık, 11. Basım, Ankara.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 3 5 15
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 45 45
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2
Ö1 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. 5
Ö2 Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. 5
Ö3 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme 3
Ö4 Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. 3