Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02921008 | Radyasyon Güvenliği ve Radyasyondan Korunma | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Merve ARI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Merve ARI | B-Z27 | [email protected] | 7356 | Çarşamba 10.00-12.00 |
Dersin İçeriği
Dersin İçeriği Radyoloji Bölümlerinin Tasarım Özellikleri, İyonize Radyasyon Kullanılan Odaların Tasarım Özellikleri, Radyasyon Nedir@f50, Radyasyon Dozu Ve Birimleri,İyonize Radyasyona İnsanın Vücuduna Etkileri, Radyasyonun Erken Dönem Etkileri, Radyasyonun Geç Dönem Etkileri, Epidomiyolojik Çalışmalar, Radyasyondan Korunmada Temel İlkeler, Çalışanın Kendisini Radyasyondan Koruması, Hasta Ve Hasta Yakınını Radyasyondan Koruma, Hastane Personelinin Radyasyondan Korunması, Çevrenin Radyasyondan Korunması, TAEK Radyasyon Güvenliği Mevzuatı Radyasyon Güvenliği Komitelerini Yapısı, Radyasyon Güvenliği İle İlgili Diğer Yasal Mevzuat, Acil Durum Planlarının Yapılması, Acil Durum Planlarının Uygulanması
Dersin Amacı
Radyasyonun zararlı etkilerinden personel ve hastaların korunmasının öğretilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanı ile ilgili çekim pozisyonlarını, görüntüleme cihazlarının teknik alt yapısını ve fizik prensiplerini, radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunma kurallarını, kontrast maddelerin farmakolojik yapılarını, yan etkilerini, risk faktörlerini değerlendirip uygulayabilme bilgisine sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki gerekli kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.1.1 | |
| Ö2 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki uygulama gereksinimlerini kuramsal temellerle ilişkilendirerek anlayabilme. | P.1.2 | |
| Ö3 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki kuramsal bilgileri hasta üzerinde uygulayabilme. | P.1.3 | |
| Ö4 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki farklı yaklaşımların uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme | P.1.4 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Radyasyonun Tanımı ve Özellikleri |
| 2 | Radyasyonun Tanımı ve Özellikleri II, Radyasyon Dozu ve Birimleri |
| 3 | İyonize Radyasyonun İnsan Vücuduna Etkileri |
| 4 | Radyasyonun Erken ve Geç Dönem Etkileri |
| 5 | Radyasyondan Korunmada Temel İlkeler |
| 6 | Çalışanın kendisinin, hasta, hasta yakınının ve hastane personelinin radyasyondan korunması |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Çevrenin Radyasyondan Korunması |
| 9 | TAEK Radyasyon Güvenliği Mevzuatı |
| 10 | Radyasyon Güvenliği Komitelerinin Yapısı |
| 11 | Radyasyon Güvenliği İle İlgili Diğer Yasal Mevzuat |
| 12 | Acil Durum Planlarının Yapılması ve Uygulanması |
| 13 | Radyoloji Bölümlerinin Tasarım Özellikleri |
| 14 | İyonize Radyasyon Kullanılan Odaların Tasarımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Radyasyon Güvenliği ve Radyasyondan Korunma Dersi Ders Notları |
| Temel Radyoloji Tekniği, Prof. Dr. Tamer KAYA |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 27 | 27 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki gerekli kuramsal bilgileri ifade edebilme. | 5 |
| Ö2 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki uygulama gereksinimlerini kuramsal temellerle ilişkilendirerek anlayabilme. | 5 |
| Ö3 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki kuramsal bilgileri hasta üzerinde uygulayabilme. | 5 |
| Ö4 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki farklı yaklaşımların uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme | 5 |
