İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02921006 Örnek Vaka Analizi 1 Bahar 2 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Genel radyografi elde etme, MR, Tomografi, Mamografi, Dexa, Ultrasonografi cihazlarının kullanımı sonucunda karşılaşılabilecek olan görüntü veriler üzerinde temel değerlendirme ve anatomik yapı anomalilerinin ayırt edilebilmesi
Dersin Amacı
Dersin Amacı Bu dersin amacı; derslik ve hastane ortamlarında Floroskopi, Mamografi, Anjiografi, MR, US ve Bilgisayarlı Tomografi vb. görüntüleme teknikleri, radyasyondan korunma ve radyasyon güvenliği ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırırken bu sistemlerde problem çözme ve sorun giderme konusundaki deneyimleri artırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Sağlık alanı ile ilişkili anatomik ve fizyolojik konular ile ilgili genel tıbbi terimler, ilk yardım konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
P 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. P.2.1 1
Ö2 Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. P.2.2 1
Ö3 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme P.2.3 1
Ö4 Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. P.2.4 1
Ö5 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek tıbbi görüntüleme teknikleri alanında stratejiler geliştirebilme. P.2.5 1
Ö6 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. P.2.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Radyografi elde etme ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
2 Dijital Sistemlerde radyografi elde etme ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
3 Mobil Radyografi Görüntüleme Cihazları ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
4 Floroskopik Görüntüleme ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
5 Mamografi ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
6 Mamografi tetkiki yapma ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
7 Ara sınav- Bilgisayarlı Tomografi incelemesi ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
8 Bilgisayarlı Tomografi incelemesi ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
9 Anjiografi ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
10 Anjiografi ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
11 Manyetik Rezonans Görüntülemesi (MRG) ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
12 Manyetik Rezonans Görüntülemesi (MRG) ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
13 DEXA ve Ultrasonografi Görüntüleme Cihazları ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
14 Radyasyondan korunma ile ilgili teorik bilgilerin değerlendirilmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Radyasyon Biyolojisi kitabı. Suna Kıraç, Doğangün Yüksel (eds),2001
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2
Ö1 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. 4
Ö2 Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. 4
Ö3 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme 4
Ö4 Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme. 4
Ö5 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek tıbbi görüntüleme teknikleri alanında stratejiler geliştirebilme. 4
Ö6 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. 4