Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 02921005 | Nükleer Tıp | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Kemal ÖDEV |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Nükleer Tıp Fiziği, Nükleer tıp terminolojisi, Genel Radyofarmasi, Özel radyofarmasi ve Radyofarmasötikler, Gama Kamera Görüntüleme Yöntemleri, Gama Kamera Cihazlarında Görüntü Kalitesi, SPECT-BT ve PET-BT (Pozitron Emisyon Tomografi-Bilgisayarlı Tomografi) Görüntüleme, Akciğer ve Kalp Sintigrafileri, Sindirim Sistemi Sintigrafileri, Ürogenital Sistem Sintigrafileri, santral sinir Sistemi ve Endokrin Sistem Sintigrafileri, İskelet Sistemi Sintigrafileri, Radyasyon detektörleri ile invitro testleri (Tiroid uptake testi, C-14 üre nefes testi), Kemik mineral dansitometri ölçümü, Nükleer tıp için TAEK radyasyon güvenliği kuralları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere; derslik ve hastane ortamlarında Gama Kamera ve PET- CT görüntüleme teknikleri ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanı ile ilgili çekim pozisyonlarını, görüntüleme cihazlarının teknik alt yapısını ve fizik prensiplerini, radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunma kurallarını, kontrast maddelerin farmakolojik yapılarını, yan etkilerini, risk faktörlerini değerlendirip uygulayabilme bilgisine sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki gerekli kuramsal bilgileri ifade edebilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki uygulama gereksinimlerini kuramsal temellerle ilişkilendirerek anlayabilme. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki kuramsal bilgileri hasta üzerinde uygulayabilme. | P.1.3 | 1 |
| Ö4 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki farklı yaklaşımların uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme | P.1.4 | 1 |
| Ö5 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerinde stratejiler geliştirebilme. | P.1.5 | 1 |
| Ö6 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında elde edilen bilgileri değerlendirebilme. | P.1.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Nükleer Tıp Anabilim Dalının tanıtımı |
| 2 | Tarihçe ve atom fiziğine giriş |
| 3 | Radyoaktif bozunum tipleri ve radyasyonun madde ile etkileşimi |
| 4 | Radyoaktivite birimleri ve radyonüklid eldesi |
| 5 | Cihaz bilgisi |
| 6 | Radyasyon biyolojisi |
| 7 | Ara sınav- Radyasyondan korunma |
| 8 | Radyasyondan korunma |
| 9 | Radyofarmasi genel ,özel |
| 10 | İskelet sistemi,tümör görüntüleme |
| 11 | Kalp,solunum sistemi görüntüleme |
| 12 | Endokrin sistem ve böbrek görüntüleme |
| 13 | Gastrointestinel sistem, enfeksiyon görüntüleme |
| 14 | Santral sinir sistemi görüntüleme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders Notları |
| Nükleer Tıp Ders Kitabı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 24 | 24 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 26 | 26 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki gerekli kuramsal bilgileri ifade edebilme. | 5 |
| Ö2 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki uygulama gereksinimlerini kuramsal temellerle ilişkilendirerek anlayabilme. | 5 |
| Ö3 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki kuramsal bilgileri hasta üzerinde uygulayabilme. | 5 |
| Ö4 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerindeki farklı yaklaşımların uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme | 5 |
| Ö5 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında görüntüleme süreçlerinde stratejiler geliştirebilme. | 5 |
| Ö6 | Tıbbi görüntüleme teknikleri alanında elde edilen bilgileri değerlendirebilme. | 5 |
