Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
02921002 | Enfeksiyon Hastalıkları | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Cemile Nida KAYIŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Cemile Nida KAYIŞ | B-Z27 | [email protected] | 7859 | 13:30-14:30 |
Dersin İçeriği
Enfeksiyon hastalıkları epidemiyolojisi enfeksiyon hastalıklarında genel epidemiyolojik prensipler enfeksiyon hastalıklarının nedenleri mikroorganizmalar ve virulans faktörleri, konak savunma mekanizmaları aşılar ve serum ile bağışıklama ve tedavi, üriner sistem enfeksiyonları a gurubu beta-hemolitik streptokok enfeksiyonları, akciğer ve akciğer dışı organ tüberkülozu viral hepatitler cinsel yolla bulaşan hastalıklar, acquired immunodeficiency syndrome ve korunma kan ve kan ürünleri transfüzyonunun enfeksiyöz komplikasyonları kan ile bulaşan enfeksiyonlar ve sağlık personeli hastane enfeksiyonları ve hastane enfeksiyonlarından korunma sağlık personeli ve el yıkama hemodiyaliz hastalarında sık görülen enfeksiyonlar.
Dersin Amacı
Enfeksiyon hastalıklarına giriş, genel bilgiler, solunum, üriner sistem, sinir sistemi, cilt, mukoza ve genital sistem enfeksiyonları paraziter enfeksiyonlar, diyaliz hastalarında hastane enfeksiyonları, enfeksiyon hastalıklarının kontrolü konularında bilgi vermeyi amaçlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | Sağlık alanı ile ilişkili anatomik ve fizyolojik konular ile ilgili genel tıbbi terimler, ilk yardım konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
P6 | Toplumsal sorumluluk bilincini gözeterek yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir ve farklı sağlık disiplinlerde ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kişisel anlamda gelişmelerini sağlayacak bilgiyi sentezleyebilme yetisi kazanır. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. | P.2.6 | 1 |
Ö2 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinler için gereken bilgileri edinebilme. | P.6.1 | 1 |
Ö3 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki temel prensipleri anlayabilme. | P.6.2 | 1 |
Ö4 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki şartları uygulayabilme. | P.6.3 | 1 |
Ö5 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme. | P.6.4 | 1 |
Ö6 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki bilgilerle stratejiler oluşturabilme. | P.6.5 | 1 |
Ö7 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki bilgilerle öğrenme deneyimlerini daha da iyileştirmek için önerilerde bulunma. | P.6.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tıbbi Mikrobiyoloji Ve Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş (Virüs, Bakteri, Parazit ve Mantarların Genel Özellikleri) |
2 | Stafilakoklar ve neden olduğu klinik tablolar |
3 | Streptokoklar ve neden oldukları klinik tablolar |
4 | E. Coli ve neden olduğu klinik tablolar |
5 | Brucella ve neden olduğu klinik tablolar |
6 | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon |
7 | Hastane enfeksiyonları, etkenleri ve genel yaklaşım |
8 | Viral Hepatitlerin Mikrobiyolojik Ve Klinik Özellikleri |
9 | HIV enfeksiyonun Mikrobiyolojik ve Klinik Özellikleri |
10 | Gebelik ve TORCH enfeksiyonları |
11 | Mycobacterium tuberculosis ve tüberküloz hastalığı |
12 | Entamoeba histolytica ve Giardia Enfeksiyonları |
13 | Fırsatçı mikoz etkenleri ve neden oldukları klinik tablolar |
14 | Genel Tekrar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Türkçe Hastane İnfeksiyonları Kontrolü El Kitabı Türkçe |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P6 |
---|---|---|---|
Ö1 | Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tıbbi görüntüleme teknikleri alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma. | 3 | - |
Ö2 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinler için gereken bilgileri edinebilme. | - | 4 |
Ö3 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki temel prensipleri anlayabilme. | - | 4 |
Ö4 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki şartları uygulayabilme. | - | 4 |
Ö5 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki uygulama sonuçlarını karşılaştırarak analiz edebilme. | - | 4 |
Ö6 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki bilgilerle stratejiler oluşturabilme. | - | 4 |
Ö7 | Sosyal sorumluluk ve farklı disiplinlerdeki bilgilerle öğrenme deneyimlerini daha da iyileştirmek için önerilerde bulunma. | - | 4 |