İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
02910002 Radyolojik Anatomi 1 Güz 1 2+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler sınav
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Bedia KARA
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör.Dr. Bedia KARA B-Z26 [email protected] 7356 Salı
14:00-15:00
Dersin İçeriği
Kafa ve Yüz Radyografilerinde Anatomik Yapılar, Akciğer ve Gövde Radyografilerinde Anatomik Yapılar,Üst ve Alt Ekstremite Radyografilerinde Anatomik Yapılar, Mamografi Görüntüleri Üzerinde Anatomik Yapılar, Baş ve Boyun Bilgisayarlı Tomografileri Kesitsel Anatomi, Gövde (Vertebra, Toraks, Abdomen, Pelvis) Bilgisayarlı Tomografileri Kesitsel Anatomi, Üst ve Alt Ekstremite Bilgisayarlı Tomografileri Kesitsel Anatomi
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, konvansiyonel, dijital, floroskopik ve kesitsel olarak elde edilen radyografik görüntüler üzerinde anatomik yapılar hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Sağlık alanı ile ilişkili anatomik ve fizyolojik konular ile ilgili genel tıbbi terimler, ilk yardım konularına ilişkin bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. P.2.1 1
Ö2 Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. P.2.2 1
Ö3 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme P.2.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Göğüs radyogramlarında anatomik yapılar
2 Abdomen radyogramlarında anatomik yapılar
3 Kranyal radyogramlarda anatomik yapılar
4 Vertebra grafilerinde anatomik yapılar
5 Ekstremite radyogramlarında anatomik yapılar
6 Pelvik BT'de anatomik yapılar
7 Toraks BT'de anatomik yapılar
8 Ara Sınav
9 Anjiyografide anatomik yapılar
10 Abdominal BT'de anatomik yapılar
11 Kranyal BT'de anatomik yapılar
12 Orbita ve paranazal sinüs BT tetkiklerinde anatomik yapılar
13 Boyun ve kulak BT tetkiklerinde anatomik yapılar
14 Ekstremite BT'de anatomik yapılar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar radyolojik anatomi notları
radyolojik anatomi kitabı
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 2 5 10
Ara Sınav 1 22 22
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 90
Toplam Yük / 30 3
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2
Ö1 Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme. 5
Ö2 Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme. 5
Ö3 Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri tıbbi görüntüleme teknikleri alanına entegre edebilme 5