İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
Optisyenlik Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99401029 Topluma Hizmet Uygulamaları 1 Güz 1 2+0+0 3 3
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Önlisans (TYYÇ: 5. Düzey / QF-EHEA: Kısa Düzey / EQF-LLL: 5. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Topluma hizmet uygulamaları dersinin tanıtılması, Topluma hizmet uygulamaların dersi kapsamında etkinliklerin yürütüleceği kurum ve kuruluşların adları, adresleri ve öğrencilerin dağılımı Proje uygulama kılavuzunun tetkiki, proje uygulama öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılacakların irdelenmesi Proje etkinlik teklif formunun hazırlığı Proje etkinlik sonuçlandırma formunun hazırlığı Proje etkinlik öneri formunun hazırlığı Özgün proje etkinlik öneri formu Seçki dosyası hazırlama formu Seçki dosyası değerlendirme formu Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin değerlendirilmesi
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, yapılacak etkinliklerle öğrencilerde toplumsal duyarlılık ve farkındalık, işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerileri geliştirme, toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P14 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme. P.14.1 1
Ö2 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme P.14.2 1
Ö3 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme. P.14.3 1
Ö4 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme. P.14.4 1
Ö5 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme. P.14.5 1
Ö6 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme. P.14.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Topluma hizmet uygulamaları dersinin tanıtılması
2 Topluma hizmet uygulamaların dersi kapsamında etkinliklerin yürütüleceği kurum ve kuruluşların adları, adresleri ve öğrencilerin dağılımı
3 Proje uygulama kılavuzunun tetkiki, proje uygulama öncesinde, uygulama sırasında ve sonrasında yapılacakların irdelenmesi
4 Proje etkinlik teklif formunun hazırlığı
5 Proje etkinlik sonuçlandırma formunun hazırlığı
6 Proje etkinlik öneri formunun hazırlığı
7 Özgün proje etkinlik öneri formu
8 Seçki dosyası hazırlama formu
9 Seçki dosyası değerlendirme formu
10 Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri I.hafta
11 Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri II.hafta
12 Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri III.hafta
13 Dersin uygulandığı kurumların, kurumlarda önerilen projelerin süreçlerinin izlenmesi ve kritikleri IV.hafta
14 Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Değerlendirilmesi.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Coşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık, Aksoy, B. vd. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 15 15
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 81
Toplam Yük / 30 2,70
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P14
Ö1 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme. 5
Ö2 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme 5
Ö3 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme. 5
Ö4 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme. 5
Ö5 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme. 5
Ö6 Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme. 5