İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikler
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır.
P.1.1) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme.
P.1.2) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme.
P.1.3) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme.
P.1.4) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme.
P.1.5) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme.
P.1.6) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme.
P2) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde ilk yardım ve tıbbi terminoloji bilgisine hâkim olur hem aile hem de toplum sağlığı konularında bilinç kazanır.
P.2.1) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.2.2) Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme.
P.2.3) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme.
P.2.4) Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme.
P.2.5) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek optisyenlik alanında stratejiler geliştirebilme.
P.2.6) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak optisyenlik alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma.
P3) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme.
P.3.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme.
P.3.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme.
P.3.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme.
P.3.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme.
P.3.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme.
P.3.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme.
P4) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder.
P.4.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.4.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.4.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.4.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.4.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.4.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P5) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.5.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.5.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.5.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.5.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.5.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.5.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P6) Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
P.6.1) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme.
P.6.2) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme.
P.6.3) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme.
P.6.4) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme.
P.6.5) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme.
P.6.6) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme.
P7) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.7.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.7.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.7.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.7.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.7.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.7.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P8) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.8.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme.
P.8.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme.
P.8.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme.
P.8.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.8.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme.
P.8.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P9) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular.
P.9.1) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme.
P.9.2) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme.
P.9.3) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme.
P.9.4) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme.
P.9.5) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri eleştirebilme.
P.9.6) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme.
P10) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerini kullanarak mesleki sorumluluğunu bağımsız olarak yürütür.
P.10.1) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ifade edebilme.
P.10.2) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme.
P.10.3) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri saha deneyimlerine dönüştürerek uygulayabilme.
P.10.4) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri uygulama sonuçlarına karşılaştırarak analiz edebilme.
P.10.5) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri bileştirerek özgün saha deneyimleri geliştirebilme.
P.10.6) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerin güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirebilme.
P11) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olur ve tüm paydaşlar ile etkin bir iletişim kurar.
P.11.1) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme.
P.11.2) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme.
P.11.3) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme.
P.11.4) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına uygunluğunu değerlendirerek analiz edebilme.
P.11.5) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri bileştirerek özgün saha deneyimleri geliştirebilme.
P.11.6) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına etkilerini ölçer.
P12) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak kendi işini kurabilecek bilgi ve yetkinliklere sahip olur, kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmalarını sağlar.
P.12.1) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme.
P.12.2) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerin temel prensiplerini anlayabilme.
P.12.3) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sahada deneyimleyebilme.
P.12.4) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri güvenirliğini ve uygunluğunu değerlendirerek analiz edebilme.
P.12.5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri entegre ederek saha deneyimlerine yansıtabilme.
P.12.6) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri saha deneyimleri kapsamında eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
P13) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.13.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme.
P.13.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme.
P.13.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme.
P.13.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme.
P.13.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme.
P.13.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme.
P.13.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme.
P.13.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme.
P14) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur.
P.14.1) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme.
P.14.2) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme
P.14.3) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme.
P.14.4) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme.
P.14.5) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme.
P.14.6) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme.
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P1) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır.
P.1.1) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme.
P.1.2) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme.
P.1.3) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme.
P.1.4) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme.
P.1.5) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme.
P.1.6) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme.
P2) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde ilk yardım ve tıbbi terminoloji bilgisine hâkim olur hem aile hem de toplum sağlığı konularında bilinç kazanır.
P.2.1) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.2.2) Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme.
P.2.3) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme.
P.2.4) Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme.
P.2.5) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek optisyenlik alanında stratejiler geliştirebilme.
P.2.6) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak optisyenlik alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma.
P3) Türk dilinin yazılı ve sözlü anlatım biçimlerinde meydana gelebilecek anlatım bozukluklarının tespiti, giderilmesi ve doğru cümleler ile anlamlı konuşma metinlerinin üretimi ve bilimsel araştırma yöntemleri konularında yetkinleşebilme.
P.3.1) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme.
P.3.2) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme.
P.3.3) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme.
P.3.4) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme.
P.3.5) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme.
P.3.6) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme.
P5) Bir yabancı dili Avrupa Dil Portfolyosu A1-A1+ seviyesi genel düzeyinde kullanır.
P.5.1) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme.
P.5.2) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme.
P.5.3) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme.
P.5.4) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
P.5.5) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme.
P.5.6) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme.
P6) Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
P.6.1) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme.
P.6.2) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme.
P.6.3) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme.
P.6.4) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme.
P.6.5) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme.
P.6.6) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme.
P7) Osmanlı'dan Türkiye Cumhuriyet'e gelen süreci genel hatlarıyla açıklayabilme ve dünya tarihi içerisindeki konumunu tespit edebilme.
P.7.1) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme.
P.7.2) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme.
P.7.3) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme.
P.7.4) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme.
P.7.5) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme.
P.7.6) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme.
P8) Milletimizin ait olduğu medeniyeti tanımak ve meslek ahlakıyla hareket edebilmek ve sosyal sorumluluk bilincine sahip olmak.
P.8.1) Meslek ahlakı ve sosyal sorumluluk bilincinin temel prensiplerine sahip olabilme.
P.8.2) Meslek ahlakının ve sosyal sorumluluğun önemini hayata yansıtabilme.
P.8.3) Çalışma hayatında meslek ahlakı ilkelerine ve sosyal sorumluluk bilincine uygun hareket edebilme.
P.8.4) Alandaki meslek ahlakı kavramının ve sosyal sorumluluğun icabını ihtimamlı şekilde inceleyebilme.
P.8.5) Karşılayacağı problemler için meslek ahlakına uygun stratejiler üretebilme.
P.8.6) Eşyaya teslim olmayan bir ahlak ile sosyal sorumluluğun etki ve sonuçlarını değerlendirebilme
P9) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular.
P.9.1) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme.
P.9.2) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme.
P.9.3) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme.
P.9.4) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme.
P.9.5) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri eleştirebilme.
P.9.6) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme.
P10) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerini kullanarak mesleki sorumluluğunu bağımsız olarak yürütür.
P.10.1) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ifade edebilme.
P.10.2) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme.
P.10.3) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri saha deneyimlerine dönüştürerek uygulayabilme.
P.10.4) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri uygulama sonuçlarına karşılaştırarak analiz edebilme.
P.10.5) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri bileştirerek özgün saha deneyimleri geliştirebilme.
P.10.6) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerin güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirebilme.
P11) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olur ve tüm paydaşlar ile etkin bir iletişim kurar.
P.11.1) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme.
P.11.2) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme.
P.11.3) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme.
P.11.4) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına uygunluğunu değerlendirerek analiz edebilme.
P.11.5) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri bileştirerek özgün saha deneyimleri geliştirebilme.
P.11.6) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına etkilerini ölçer.
P12) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak kendi işini kurabilecek bilgi ve yetkinliklere sahip olur, kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmalarını sağlar.
P.12.1) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme.
P.12.2) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerin temel prensiplerini anlayabilme.
P.12.3) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sahada deneyimleyebilme.
P.12.4) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri güvenirliğini ve uygunluğunu değerlendirerek analiz edebilme.
P.12.5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri entegre ederek saha deneyimlerine yansıtabilme.
P.12.6) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri saha deneyimleri kapsamında eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
P13) Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı oluşturmak için karşılaşılan sorunlarının çözümünde İSG ile ilgili bilgiler ile uygun yöntem ve araçları seçer ve kullanır.
P.13.1) İş sağlığı ve güvenliği kavramını bütün olarak açıklayabilme.
P.13.2) İş ile insan sağlığı arasındaki etkileşimleri kavrayabilme.
P.13.3) İş ve sağlık İlişkilerinde işyeri ortamı faktörlerini tanımlayabilme.
P.13.4) İş ile ilgili hastalıkların neler olduğunu, nasıl ortaya çıktığını ve etkilerini bilme.
P.13.5) İş ile ilgili hastalıklar ve meslek hastalıklarını önlemek için alınacak tedbirleri açıklayabilme.
P.13.6) Çalışma ortamlarındaki risk etmenlerini belirleyip analiz ederek alınacak önlemleri açıklayabilme.
P.13.7) Kaza oluşum teorilerini kavrayabilme ve risk değerlendirmesi standartlarını açıklayabilme.
P.13.8) İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili mevzuat ve hukuksal sorumlulukları bilme.
P14) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kişisel anlamda kullanabilme yetisine sahip olur.
P.14.1) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri anlamlandırabilme.
P.14.2) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri açıklayabilme
P.14.3) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kendi alanında kullanabilme.
P.14.4) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri kullanarak uygulama sonuçlarını analiz edebilme.
P.14.5) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri ve kendi alanındaki bilgileri birleştirerek yeni bir yapı oluşturabilme.
P.14.6) Bireyin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda farklı disiplinlerden elde edeceği bilgileri değerlendirebilme.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P1) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır.
P.1.1) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme.
P.1.2) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme.
P.1.3) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme.
P.1.4) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme.
P.1.5) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme.
P.1.6) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme.
P2) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde ilk yardım ve tıbbi terminoloji bilgisine hâkim olur hem aile hem de toplum sağlığı konularında bilinç kazanır.
P.2.1) Sağlık alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal bilgileri ifade edebilme.
P.2.2) Sağlık alanı ile ilgili temel prensipleri anlayabilme.
P.2.3) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme.
P.2.4) Sağlık alanı ile ilgili kuramsal bilgilerin temel öğelerini ayırt edebilme.
P.2.5) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri birleştirerek optisyenlik alanında stratejiler geliştirebilme.
P.2.6) Sağlık alanı ile ilgili temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak optisyenlik alanında iyileştirmeler için önerilerde bulunma.
P4) Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı dersi arasında bağlantı kurarak ifade eder.
P.4.1) Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme.
P.4.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme.
P.4.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme.
P.4.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme.
P.4.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme.
P.4.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme.
P6) Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
P.6.1) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme.
P.6.2) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme.
P.6.3) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme.
P.6.4) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme.
P.6.5) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme.
P.6.6) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme.
P9) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgi birikimine hakim olur ve edindiği bilgileri mesleki olarak uygular.
P.9.1) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri açıklayabilme.
P.9.2) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini anlayabilme.
P.9.3) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme.
P.9.4) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgilerin nasıl uygulanabileceğini analiz edebilme.
P.9.5) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri eleştirebilme.
P.9.6) Alanındaki göz anatomisi ile ilgili temel bilimsel bilgileri optisyenlik alanına katkısını ele alarak değerlendirebilme.
P10) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerini kullanarak mesleki sorumluluğunu bağımsız olarak yürütür.
P.10.1) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri ifade edebilme.
P.10.2) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme.
P.10.3) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri saha deneyimlerine dönüştürerek uygulayabilme.
P.10.4) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri uygulama sonuçlarına karşılaştırarak analiz edebilme.
P.10.5) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgileri bileştirerek özgün saha deneyimleri geliştirebilme.
P.10.6) Temel bilimler alanındaki yeterli düzeyde bilgilerin güvenilirliğini ve güncelliğini değerlendirebilme.
P11) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında yeterli bilgi düzeyine sahip olur ve tüm paydaşlar ile etkin bir iletişim kurar.
P.11.1) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri ifade edebilme.
P.11.2) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına nasıl katkı sağlayabileceğini kavrayabilme.
P.11.3) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri optisyenlik alanına entegre edebilme.
P.11.4) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına uygunluğunu değerlendirerek analiz edebilme.
P.11.5) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgileri bileştirerek özgün saha deneyimleri geliştirebilme.
P.11.6) Alanında kullanabileceği farklı disiplinlerle ilişkili olan konular hakkında bilgilerin optisyenlik alanına etkilerini ölçer.
P12) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak kendi işini kurabilecek bilgi ve yetkinliklere sahip olur, kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmalarını sağlar.
P.12.1) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade edebilme.
P.12.2) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerin temel prensiplerini anlayabilme.
P.12.3) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri sahada deneyimleyebilme.
P.12.4) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri güvenirliğini ve uygunluğunu değerlendirerek analiz edebilme.
P.12.5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri entegre ederek saha deneyimlerine yansıtabilme.
P.12.6) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri saha deneyimleri kapsamında eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilme.
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P1) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya aktarır.
P.1.1) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi açıklayabilme.
P.1.2) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamada özümseyebilme.
P.1.3) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgiyi, alandaki uygulamaya entegre edebilme.
P.1.4) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamanın benzerlik ve farklılıkları analiz edebilme.
P.1.5) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin öğrenme deneyimlerini birleştirerek stratejiler geliştirebilme.
P.1.6) Optisyenlik alanında edindiği kuramsal ve teorik bilgi ile alandaki uygulamaya ilişkin bilgileri eleştirel bir şekilde değerlendirebilme.
P6) Optisyenlik alanındaki temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahip olur ve temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
P.6.1) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı bağlamında kullanmayı açıklayabilme.
P.6.2) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini kavrayabilme.
P.6.3) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanında uygulayabilme.
P.6.4) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini ele alarak analiz edebilme.
P.6.5) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanı için zenginleştiren stratejiler geliştirebilme.
P.6.6) Edinmiş olduğu temel düzeydeki bilgileri optisyenlik alanına etkisini değerlendirebilme.